Avatar billede nbpuniq Nybegynder
22. oktober 2001 - 19:42 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Ikon på program

Jeg har lavet et icon og det vil jeg gerne have på mit program, så når man finder programmet i den mappe det ligger i har det det icon jeg har lavet. Det skal også kunne ses i Proceslinien når programmet er åbent
Avatar billede tomsommer Juniormester
22. oktober 2001 - 19:48 #1
Project -> Options -> Application
Avatar billede morten_s Nybegynder
22. oktober 2001 - 19:48 #2
Gå ind under Project, vælg option nederst eller tryk Shift+Ctrl+F11
Vælg fanen Application, her kan du loade dit Icon
Avatar billede tomsommer Juniormester
22. oktober 2001 - 19:48 #3
WHAT.. på samme tid.. utroligt :)
Avatar billede nbpuniq Nybegynder
22. oktober 2001 - 19:50 #4
det virker ikke - ikonet kommer godt nok frem på selve programmet, men ikke når man finder det i Denne Computer og det er heller ikke nede i proceslinien...
Avatar billede snowball Novice
22. oktober 2001 - 19:51 #5
Åben dit projekt. I Project menuen vælger du Options. Her vælger du fanebladet Application og derefter klikker du på Load icon og vælger dit ikon.

Derefter vælger du din form i Object Inspector\'en og finder Icon feltet. Der vælger du så igen dit icon.

Kompilér dit program, og programmet har nu dit egen icon på :)

Snowball
Avatar billede snowball Novice
22. oktober 2001 - 19:51 #6
Hov. Svar ;)

Snowball
Avatar billede nbpuniq Nybegynder
22. oktober 2001 - 19:54 #7
det virker stadig ikke - der er stadig den grimme Fakkel
Avatar billede morten_s Nybegynder
22. oktober 2001 - 20:42 #8
Har du loadet iconet, så det vises istede for faklen på fanebladet ?

Prøv en build all, og se så om din exe fil har fået nyt icon
Avatar billede dkn Nybegynder
22. oktober 2001 - 21:02 #9
Klik på dit form, kig over i object inspektoren efter Icon, tryl pg vælg det icon du vil have som formen skal bruge.
Form1.Icon...
Avatar billede dkn Nybegynder
22. oktober 2001 - 21:03 #10
hovsa \"tryl\" det kan man ikke så bare tryk istedet :P
Avatar billede snowball Novice
22. oktober 2001 - 21:08 #11
dkn: Det har jeg jo allerede skrevet ;)

Snowball
Avatar billede dkn Nybegynder
22. oktober 2001 - 21:11 #12
Rigtigt snowball undskyld :< Læste bare lige det første af ditsvar
Avatar billede morten_s Nybegynder
22. oktober 2001 - 21:47 #13
Snowball> og det samme har tomsommer og undertegnede skrevet
enda med samme tid
Avatar billede snowball Novice
22. oktober 2001 - 21:49 #14
morten_s: Noget af det ja. Det med object inspectoren har i ikke skrevet, og det så\'n set derfor jeg lavede et svar bagefter ;)

Snowball
Avatar billede nbpuniq Nybegynder
22. oktober 2001 - 22:14 #15
jeg har både addet iconet i Options | Application og i Object Inspector, men den bliver ved med at lave exe-filen med fakkel-ikonet
Avatar billede cautoo Nybegynder
22. oktober 2001 - 22:18 #16
hmm, prøv at slette exefilen og se om nogle af dine delphi filer er skrivebeskyttede
Avatar billede nbpuniq Nybegynder
22. oktober 2001 - 22:20 #17
det hjælper ikke - og ingen af filerne er skrivebeskyttet
Avatar billede cautoo Nybegynder
22. oktober 2001 - 22:23 #18
prøv at lave et nyt projekt hvor du kun har standart formen og så prøv at sætte ikon på som de andre siger man skal gøre og kør det (det burde i det mindste give svar på om det er delphi eller dit project)
Avatar billede nbpuniq Nybegynder
22. oktober 2001 - 22:25 #19
hvis jeg laver et nyt project kan den godt lave ikonet om
Avatar billede cautoo Nybegynder
22. oktober 2001 - 22:30 #20
hmm, så lav et nyt project og slet den medoprettede form1 includer så dine forms ved hjælp af den knap hvor der bla. er et + tegn på (HUSK at din start form skal includeres først) og så gem dit projekt om igen ET ANDET STED
Avatar billede cautoo Nybegynder
22. oktober 2001 - 22:33 #21
lidt knap beskrivelse:
for at fjerne form1 brug knappen der hedder: \"Remove file from project\"
For at filøfe de nye brug knappen: \"Add file to Project\" eller tryk Shift+F11
Avatar billede nbpuniq Nybegynder
22. oktober 2001 - 22:52 #22
jeg har fået det til at virke nu - jeg lavede ganske enkelt projectet helt forfra - og så virkede det med iconet