Avatar billede whirlwind Nybegynder
22. oktober 2001 - 19:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

XP problemer ! :-(

Hej

Jeg har lidt problemer i forbindelse med installation af Win XP.
Computeren låser af en eller anden årsag i forbindelse med første genstart
af maskinen
(efter installationsfilerne er lagt ind).

Den blå skærm kommer frem og den loader så alle de forskellige drivere og
dernæst står der \"Setup is starting Windows\" og så låser den!!!

Maskinen er en MyCom (fra Bilka *G*)
med:
AMD K7 Thunderbird 1 GhZ CPU,
Microstar MS - K7TPro bundkort
128 MB SD-RAM PC-100 Original
Seagate, 20,4 GB, U-ATA66 5400 rpm harddisk
Shuttle 50x Speed CD-Rom-drev
MANLI TNT-2 M64 32MB AGP Grafikkort
Onboard, AC97 lydkort

Er der nogen der har skyggen af en idé om, hvad problemet kunne være?
Avatar billede omen Nybegynder
22. oktober 2001 - 19:36 #1
Prøv at loade bios til default, og installer så igen. Det kan altid være en god ide. Det var i hvert fald det råd jeg fik en gang, og det hjalp sgu.
Avatar billede whirlwind Nybegynder
22. oktober 2001 - 19:39 #2
loade bios til default ?

Altså via computergenstart og \"del\" !?!
Avatar billede resten Nybegynder
22. oktober 2001 - 19:41 #3
er du sikker på det ikke er din cd der er noget galt med ?
Avatar billede omen Nybegynder
22. oktober 2001 - 19:42 #4
whirlwind: Nemlig, du skal gå ind i BIOS ved at trykke DEL når computeren starter op. Så finder du der hvor der står Load Bios Default (eller lign.) og så finpuder du din BIOS efter installationen af WinXP er lykkedes.
Avatar billede whirlwind Nybegynder
22. oktober 2001 - 19:43 #5
omen--> Hmm.. det virkede heller ikke !
Avatar billede whirlwind Nybegynder
22. oktober 2001 - 19:45 #6
Omen --> JO !!! Jeg var sq bare for hurtig til at give op... det virker sq nu ... TAAAAARK for hjælpen :-D
Avatar billede omen Nybegynder
22. oktober 2001 - 19:50 #7
Det var så lidt, takker for point :)