Avatar billede omen Nybegynder
22. oktober 2001 - 17:36 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

Rejse: Amsterdam - KBH - Berlin

Jeg har et par amerikanske kammerater, der skal en lille tur til Europa. De ville komme forbi København, så jeg tænke at så kunne jeg da lige kigge op til dem, og møde dem i KBH. Så, en af gutterne, bad mig om a finde ud af hvordan de kom til København fra Amsterdam, og fra København til Berlin. De ville tage toget, og min opgave var også at finde ud af hvor de evt. skulle skifte tog. En lille rejseplan, anyone? Eller henvis mig til en side... hvad som helst.
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
22. oktober 2001 - 17:39 #1
Prøv shell\'s routeplanner http://www.geostar.com
Avatar billede limemedia Nybegynder
22. oktober 2001 - 17:39 #2
jes >> med tog ? *g*
Avatar billede limemedia Nybegynder
22. oktober 2001 - 17:40 #3
omen >> har du overvejet at ringe til... tænke tænke... DSB ? de arbejder ligesom indenfor branchen *g*
Avatar billede prodic Mester
22. oktober 2001 - 17:41 #4
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
22. oktober 2001 - 17:42 #5
ljweb >> Well, jeg har aldrig selv prøvet den - vidste bare at den eksisterede. Og hvad fanden - det ville være nogle nemme 100 point ;-)
Avatar billede asogaard Nybegynder
22. oktober 2001 - 17:42 #6
uanset hvilken planer du bruger vil ruten være..
amster. -> hamburg -> (rødby-puttgarten) el (frederica) -> kbh.
Avatar billede prodic Mester
22. oktober 2001 - 17:42 #7
Hvis du ønsker at bestille togbillet kan det gøres enten per mail eller per telefon: DSB Udland 70 13 14 16
Avatar billede limemedia Nybegynder
22. oktober 2001 - 17:43 #8
http://www.dsb.dk/udland/
eller tlf : 70 13 14 16
Avatar billede limemedia Nybegynder
22. oktober 2001 - 17:44 #9
omen >> Bussen til Amsterdam er væsentligt billigere end tog... :D
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
22. oktober 2001 - 17:50 #10
Med bus : www.eurolines.dk

DGP
Avatar billede omen Nybegynder
22. oktober 2001 - 18:00 #11
ljweb: Bus til Amsterdam? Du mener vel med bus til kbh fra Amsterdam? Og nu er det ikke lige mig der skal betale, og jeg fik bare af vide de skull med tog.
Men en lille kort guide, til hvor de skal skifte tog, osv. Så jeg måske kan slippe for at ringe til DSB.

Avatar billede omen Nybegynder
22. oktober 2001 - 18:01 #12
asogaard: det lyder fint, og det er du sikker på?
Altså de skal fra Amsterdam til Hamburg, og så videre til KBH?
Avatar billede zweeepz Nybegynder
22. oktober 2001 - 20:30 #13
En mulighed er dagtog Amsterdam-Duisburg og så Nattog Duisburg - Kbh. Kbh. - Berlin foregår med IC3 til Hamburg og ICE til Berlin.

Jeg har arbejdet I DB\'s nattoge, så jeg ved at det er den mest almindelige rejserute Amsterdam-Kbh. i hvert fald for backpackere og Amrikanere.
Avatar billede zweeepz Nybegynder
22. oktober 2001 - 20:31 #14
Amrikanere = (klovn der ikke kan stave, mig) = amerikanere.
Avatar billede omen Nybegynder
22. oktober 2001 - 20:54 #15
zweeepz: Jeg har ellers lige hørt at der kører et tog fra Amsterdam - KBH, og det enese sted man skal skifte tog er i Nykøbing F. Er der rigtigt?
Avatar billede zweeepz Nybegynder
22. oktober 2001 - 23:35 #16
Det kender jeg ikke, men det lyder underligt, hvis det er rigtigt. Det er meget få tog, der stadig bliver ført over Rødby-Puttgarten, og hvorfor skulle man så skifte i Nykøbing F., når de har sendt det internationale tog over med færgen?
Jeg har heller aldrig set at der skulle være direkte forbindelse til Amsterdam, og som tidligere tog-nørd (det bliver man når man arbejder i nattog), så tror jeg, at jeg ville have lagt mærke til det. Men jeg er ikke 100%.
Avatar billede omen Nybegynder
22. oktober 2001 - 23:41 #17
zweeepz: det svar du kom med før, er et af de bedste jeg har fået. Tror du ikke du kan undersøge, om jeg egentlig har ret, eller om det bare er noget jeg har hørt?
Avatar billede zweeepz Nybegynder
23. oktober 2001 - 00:10 #18
Jeg kan ikke umiddelbart finde noget, der tyder på at der er en direkte forbindelse, eller at der kommer en, men jeg søger via DB\'s køreplan, som heller ikke altid giver de bedste forslag.
DSB har ikke umiddelbart nogen ting, som giver indtryk af at der er en direkte forbindelse.
Hvis der skulle være en direkte forbindelse skulle det enten være et tysk ICEtog eller et Eurostar tog, og jeg har ikke set nogen af dem i Kbh. bortset fra DSBs jubilæum. (Jeg kommer stadig tit på Hovedbanegården).

Forbindelsen som jeg beskrev tidligere eksisterer stadig, og er relativ nem.
I nattoget er der mulighed for både siddepladser, liggepladser og sovevogn. Så jeg tror det er den mest behagelige måde.
Avatar billede zweeepz Nybegynder
23. oktober 2001 - 00:58 #19
Amsterdam Centraal-Duisburg Hbf 23.10.01
dep 20:06
arr 22:55
Duisburg Hbf-Koebenhavn H 23.10.01
dep 23:21
arr 09:59
-------------------------------------------
København H  Afg. 11:47
EuroCity 36 mod Hamburg Hbf
Hamburg Hbf Ank. 16:15

Hamburg Hbf-Berlin Zoolg. Garten  23.10.01
dep 17:00
arr 19:23

www.dsb.dk/indland viser forbindelsen til Hamburg.
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/en?newrequest=yes&protocol=http:& viser rejsen i Tyskland og fra Amsterdam (den er på engelsk, og der er et link fra www.dsb.dk/udland

Avatar billede apj Nybegynder
23. oktober 2001 - 01:04 #20
ljweb\'s svar er det mest korrekte.... du går blot ind og taster ind hvorfra og hvor til!
Avatar billede omen Nybegynder
23. oktober 2001 - 01:12 #21
Ja apj... og dit svar var nok det mest usle!
Avatar billede omen Nybegynder
23. oktober 2001 - 01:14 #22
zweeepz: Tak for al info\'en... :-)
Avatar billede zweeepz Nybegynder
23. oktober 2001 - 01:18 #23
Takker for point.
Jeg aner ikke nok om computere til at få point her, men jeg er stadig lidt tognørd, så nu har jeg fået min første point.
Avatar billede limemedia Nybegynder
23. oktober 2001 - 04:17 #24
ho, fik jeg point *s* jamen tak :)
Avatar billede omen Nybegynder
23. oktober 2001 - 04:35 #25
:o)
Avatar billede ahave2000 Nybegynder
23. oktober 2001 - 04:38 #26
Send dem til deres besatte områder i Palestina og se hvad der sker ;-)