Avatar billede 123mange Nybegynder
22. oktober 2001 - 17:05 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

MySQL Front

Hej... Jeg bruger programmer MySQL Front til at redigere i mine databaser.

Jeg har bare et lille problem og det er at jeg skal connecte til MySQL databasen fra 127.0.0.1.

Jeg kan ikke gøre det fra andre spande på netværket. Hvad er det man skal ændre for at det kan lade sig gøre???
Avatar billede limemedia Nybegynder
22. oktober 2001 - 17:08 #1
jeg kender intet til MySQL Front, men kast et blik på phpMyAdmin, det er et tool lavet af et par garvede PHP fyre, der forresten lever produkter til Zend, har skrevet en del bøger om emnet osv osv.

/ LJ
Avatar billede 123mange Nybegynder
22. oktober 2001 - 17:09 #2
Hvad er det opbygget over?? Er det et et program eller er det opgyddet over PHP??

Hvor kan det findes??
Avatar billede limemedia Nybegynder
22. oktober 2001 - 17:10 #3
ahh, det kunne være du skulle bruge en reference :D
http://www.phpwizard.net/projects/phpMyAdmin/
Avatar billede limemedia Nybegynder
22. oktober 2001 - 17:10 #4
Det er over PHP, ligger direkte på din webserver og kan fanges fra alle maskiner... Jeg vil dog nok anbefale dig at lege lidt med noget password beskyttelse :D
Avatar billede mortenfn Nybegynder
22. oktober 2001 - 18:06 #5
hvis du vil conecte til mysql på en anden maskine skal du endre 127.0.0.1 til den pågældene maskines ip adresse. \"mysql-maskinen\"

du kan finde \"mysql\"-maskinens ip-adr. sådan på Mysql-maskinen går du ind i

<start> -> kør -> command -> cd..<enter> ->ipconfig<enter> og så står ip-adressen der
Avatar billede mortenfn Nybegynder
22. oktober 2001 - 18:15 #6
ØØØØh var spørgsmålet ikk\' hvordan kommer ind i mySQl front og ikke hvilket andet program kan jeg bruge. dette svarede ljweb vist ikke på - eller kan jeg ikke læse.

/morten
Avatar billede limemedia Nybegynder
22. oktober 2001 - 18:18 #7
thx4ptn :)
Avatar billede mortenfn Nybegynder
22. oktober 2001 - 18:24 #8
i øvrigt kan du i MySQL Front uden noget besvær oprette og slætte brugere ? der ud over kræver MySQL Front ikke en webserver og PHP, der krævis ikke en tåbelig fil ved navn config.inc.php man skal ind og rette i. men indrømmet  phpMyAdmin er lettere at bruge hvis du ikke gider at sætte dig ind i hvordan mysql virker.

;O) morten
Avatar billede limemedia Nybegynder
22. oktober 2001 - 18:28 #9
mortenfn >> eksperten har talt. :)

nu sidder vi andre hundehoveder her og undrer os, hvad er der galt med config.inc.php ? users laver man vel i commandline mysql eller ? og ved du helt ned til bunden hvordan mysql virker ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. oktober 2001 - 18:34 #10
Det eneste JEG har fundet phpmyadmin godt til er database dumps, og det er endda kun den nye version v2.2.1-rc2 .. ellers laver man da resten via mysql monitoren ? *griner*
Avatar billede limemedia Nybegynder
22. oktober 2001 - 18:37 #11
tdaug >> forhåbentlig din joke... leg med dbdumps over 4-5 mb og phpMyAdmin knækker nakken... men fyr en mysqldump af i commandline og jeg kan nappe 20mb i backup, tar og gz\'ippe det på minutter ;)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. oktober 2001 - 18:39 #12
ljweb, når ikke man har hverken fysisk eller telnet adgang til database serveren er phpmyadmin desværre den eneste mulighed :o(
Avatar billede limemedia Nybegynder
22. oktober 2001 - 18:40 #13
tdaug >> det er desværre korrekt... kender fænomenet og nægter nu at arbejde med sådanne hosts - det er simpelthen for useriøst
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. oktober 2001 - 18:42 #14
ljweb *g* så er du begrænset til ikke særligt mange hosts i danmark ..
Avatar billede limemedia Nybegynder
22. oktober 2001 - 18:46 #15
I know !