Avatar billede thomas_r Nybegynder
28. februar 2000 - 15:04 Der er 14 kommentarer

Gforce

Jeg har et Asus Gforce grafikkort. Jeg har lige installeret Win2k og det køre helt ok. Men når jeg prøver at installere mit Gforce vil windows ikke starte op, i stedet er det bare stort skærm.

Jeg har prøvet med referncedriverne fra Nvidia, samt driver fra Asus, intet held eller forskel...gør jeg forkert?
Avatar billede cbp Nybegynder
28. februar 2000 - 15:23 #1
Er du sikker på at det er Win2000 drivere som du har downloadet og ikke bare win98- eller NT-drivere?
Avatar billede thomas_r Nybegynder
28. februar 2000 - 16:32 #2
Ja, jeg er helt sikker. Var det da bare så simple..andre forslag?
Avatar billede hanno Nybegynder
28. februar 2000 - 18:09 #3
Hvilken version af driverne ???
Avatar billede jalle Nybegynder
28. februar 2000 - 21:17 #4
Jeg har haft det samme problem bare i win98, og har fået af vide at det ikke er alle systemer Gforce kan sammen med. Det kan også være at det ikke kan sammen med dit motherboard.
Avatar billede hanno Nybegynder
28. februar 2000 - 21:41 #5
Jeg har lige prøvet det i et Motherboard med ALI Chipsæt, og det er IKKE fedt, når jeg prøver at "Bruge" kortet Rebooter maskinen. Men i mit BX Board (Asus) er der ingen problemer, har prøvet flere forskellige driver versioner 3,64 3,76 Beta 1. Det rykker R..

\\Hanno
Avatar billede thomas_r Nybegynder
29. februar 2000 - 15:44 #6
Jeg har også et BX kort fra Asus - ingen problemer i win98. Det er de nyeste drivere fra Nvidia - 3.78
        ---HJÆÆÆÆLP---
Avatar billede ravelin Nybegynder
29. februar 2000 - 23:24 #7
Har du prøvet at opgraderer firmware på grafikkort og bundkort?
Avatar billede thomas_r Nybegynder
01. marts 2000 - 08:48 #8
Undskyld, mit bundkort er fra Abit, 2 proc. Nogen forslag ?
Avatar billede runee Nybegynder
02. marts 2000 - 12:18 #9
Gå ind på Asus' hjemmeside og find BIOS opdateringen til kortet. Du vil sikkert se at versionen på deres BIOS og din egen er den samme. Download og installér den alligevel...Det vil sandsynligvis løse dit problem.

P.S.: Du er nok nød til at gøre det med kortet i en anden maskine, eller et andet OS hvor kortet kører.....
Avatar billede netbios Nybegynder
03. marts 2000 - 16:28 #10
Hvis du ikke kan få noget som helst billede på overhoved(heller ikke i dos), så skyldes det nok, at dit mb ikke kan levere nok strøm til din agp port. Dette kan måske løses med en bios opdatering.
Avatar billede zycho Nybegynder
05. marts 2000 - 20:29 #11
Hej thomas_r !!

Jeg har selv et Creative Geforce Pro kort. Jeg har haft så mange problemer i win 98 og win 98 SE så du tror det er løgn. Men efter jeg har fået Windows 2000 prof. og med de nyeste Nvidia drivers til Windows 2000 kører det hele 1000 gange bedre uden problemer. Nvidia´s drivere inden for Geforce er bedre end producenternes drivere. Helt klart!!!
Avatar billede melvis Nybegynder
07. marts 2000 - 00:12 #12
Gå ind på http://www.asus.com/Products/Addon/Vga/asuse/enthusiast_hottestdrv.htm

Det skulle være nyeste drivere fra ASUS, måske hjælper det.

Har ikk kigget andet end selve spørgmålet.

/melvis
Avatar billede zerocool Nybegynder
13. marts 2000 - 08:53 #13
prøv at hente nogle gamle nt 4.o driver hjem og se om det virker
Avatar billede atomizer Nybegynder
05. april 2000 - 22:13 #14
Er der nogle som ved hvordan man installere TV-Out funktionen i NT4/2K???