Avatar billede dat00c12 Nybegynder
22. oktober 2001 - 12:32 Der er 4 kommentarer

Nested Transkaktioner

Er der nogen der har et link til noget java
koden som snakker sammen med en Oracle database, og som understøtter Nested Transaktioner???

OS: Både 98 og 2000

Hjælp!!!
Avatar billede pnielsen Nybegynder
23. oktober 2001 - 18:24 #1
Hejsa dat00c12 (diku ??)

Jeg fandt nedenstående. Dvs. hvis du gerne vil afvikle javaen inde i oracle, er det
ikke så godt.... måske i 9i

In 8.1.5 and in 8.1.6, we do not support JDBC2.0 XA or other 2phase commit distributed transactions within the JServer VM. The only workaround is to setup DBLINKS between the databases, which makes it \"look\" like one giant database, and automatically provides distributed transactions and 2 phase commit transactions.

In case there might be some confusion, the regular Oracle server can handle distributed transactions just fine; this limitation is specifically for the JServer VM which happens to be running inside the Oracle server.

Also, we do not support nested transactions in either 8.1.5 or 8.1.6.
Avatar billede avnes Nybegynder
17. november 2001 - 21:09 #2
Java skal ikke afvikles i databasen på grund af performance! Bruk OCJ4 aka Oracle Containers for J2EE som kan downloades fra http://technet.oracle.com/.
Den bruger JDBC.

Nested transactions kan du sikkert programmere selv - bare følg J2EE spesifikationene - for OC4J kan p.t. ikke passe transaktionene for dig.

Avatar billede flodfarmer Nybegynder
20. november 2001 - 18:27 #3
Har du prøvet at kikke på suns hjemmeside under JDBC objekter ??
Jeg mindes at de har noget med sagen at gøre .
Avatar billede qualjyn Nybegynder
13. juli 2005 - 09:23 #4
hjalp svarene dig? hvis ja, kan du så ikke give dem point og lukke spørgsmålet?