Avatar billede christrup Nybegynder
21. oktober 2001 - 21:04 Der er 16 kommentarer og
5 løsninger

Hvordan laver jeg en plakat når jeg kun har en a4-printer

Jeg er interesseret i at printe bogstaver ud der er en meter brede.
Findes der ikke et lille program der er i stand til at dele et bogstav op i flere bidder?

Troels
Avatar billede egede Nybegynder
21. oktober 2001 - 21:06 #1
vektorgrafik kan forstørres uendeligt, kan det bruges?
Avatar billede prodic Mester
21. oktober 2001 - 21:07 #2
Husk lige at en printer arbejder normalt også med marginer, hvor ved at noget af dine bogstaver kommer til at mangle.

Det vil du især kunne se i den størrelse, hvor den lille margin bliver gentaget mange gange.
Avatar billede zed_one Praktikant
21. oktober 2001 - 21:08 #3
ku gi en sjov effekt da :)
Avatar billede prodic Mester
21. oktober 2001 - 21:09 #4
Alt efter hvordan du har lavet dine bogstaver(og i hvilket program), så burde det være muligt at lave en selection(udvægelse) af dine bogstaver og kopiere dem ind i et A4-dokument og af den vej udskrive de enkelte dele. Og så senere samle dem igen med noget \"klister\"

Men husk den margin...
Avatar billede zed_one Praktikant
21. oktober 2001 - 21:10 #5
og får at mindske det...få da fat noget \"en meter langt+lidt xtra\" papir altså liså bredt som det plejer at være..bare længere. men så får du stadig en stribet effekt horizontalt :)
Avatar billede dablos Nybegynder
21. oktober 2001 - 21:11 #6
Jo det gør der faktisk du kan godt bruge Freehand hvis du eller kender det. Der kan du gå ind i menuen og trykke \"teils\" ( fliser ) så deler den det op i forslelige ting som du vælger og der kan man printe og tætte dem sammen til en plakat.

Hilsen Dablos
Avatar billede francke Nybegynder
21. oktober 2001 - 21:35 #7
Jeg har et program jeg tror at du kan bruge!Det kan kun bruget i et vist tidsrum mem jeg kan ikke huske hvor længe! Læg din e-mail og jeg sender det! Du kan da prøve!! ;)
Avatar billede jefa Nybegynder
21. oktober 2001 - 21:36 #8
Der findes et program der hedder Poster Printery.

Hvad der står om det i en readmefilen
\"With this program you can print your own very big posters.
You don\'t a special printer! The program prints the posters
on many pages and you can put them together with glue. \"

Der kan downloades en trial fra http://www.shareit.com/programs/103878.htm
Avatar billede zed_one Praktikant
21. oktober 2001 - 21:39 #9
æv hvorfor virker den ik til mac :)..

ku også godt bruge sådan et prog :)..nå må søge på google

-Zed
Avatar billede francke Nybegynder
21. oktober 2001 - 21:58 #10
zed one> Det er det jeg har! Skal jeg sende det til dig?
Avatar billede francke Nybegynder
21. oktober 2001 - 21:59 #11
Som en trial!!
Avatar billede francke Nybegynder
21. oktober 2001 - 22:01 #12
Så også først nu at det er til win.!! Sorry!!
Avatar billede zed_one Praktikant
21. oktober 2001 - 22:01 #13
wee..mail det på zed@undergrunden.dk
Avatar billede zed_one Praktikant
21. oktober 2001 - 22:02 #14
æv
Avatar billede francke Nybegynder
21. oktober 2001 - 22:13 #15
Det er jo kun til Win.!!
Avatar billede francke Nybegynder
21. oktober 2001 - 22:14 #16
Skal du have det alligevel?
Avatar billede zed_one Praktikant
21. oktober 2001 - 22:17 #17
ja bare mail det
Avatar billede jefa Nybegynder
21. oktober 2001 - 22:18 #18
zed one> der er en del til Mac på http://shareit1.element-5.de/catalog.html?sessionid=16013838&random=28000068845a4b26190396ac1a371def men jeg er ikke bekendt med Mac overhovedet så bedøm selv
Avatar billede michaelprehn Nybegynder
26. oktober 2001 - 11:18 #19
Man kan lave Bannere og plakater ved at skrive/tegne i WordArt i et Excel regneark - eller klistre et tegneobjekt ind i et Excel ark. Billedes kan man så \'trække\' så stort man vil.
Excel kan skrive ud over flere sider - dog med den af prodic nævnte margin. Så skærer jeg øverste og venstre margin af alle siderne og limer dem sammen.
Avatar billede zed_one Praktikant
26. oktober 2001 - 11:21 #20
ew...excel
Avatar billede zed_one Praktikant
26. oktober 2001 - 11:21 #21
ew...wordart