Avatar billede simob Nybegynder
21. oktober 2001 - 18:19 Der er 45 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan er XP?

Hey alle eksperter.

Da jeg har tænkt mig at anskaffe den nye version af Windows, nemlig Windows XP, ville jeg lige høre jeres mening om den.

1) Hvordan er den i forhold til Windows 2000 Pro?
2) Er den værd at bruge pengene på?
3) Kan man godt købe den nu uden den er fuld af fejl?

Kom evt. med andre kommentarer og oplevelser med den hvis i selv har den.

Håber på en god debat...

//simob
Avatar billede dream4 Nybegynder
21. oktober 2001 - 18:22 #1
Det er en hel del bedre. Mere stabilt og har nogle nye fede features.
Om den er værd at bruge penge på, ja, men vent til den kommer på dansk. Og ja, den er uden en masse fejl. Bare lad vær med at købe en eller anden beta version fra en eller anden n**.
XP er det bedste styresystem til dato, dog er der desværre nogle programmer som endnu ikke understøttes af det, men det var ikke længe før alle gør.
Avatar billede simob Nybegynder
21. oktober 2001 - 18:25 #2
//dream4

Den findes på DK.

Hvilke programmer understøttes ikke?

Hvis jeg har en lovlig version af windows 98, kan jeg så ikke købe en skoleopgradring, hvis jeg kan fremvisse mit studiekort?

//simob
Avatar billede simob Nybegynder
21. oktober 2001 - 18:29 #3
Kom nu eksperter. Det kan ikke passe der kun er en der har en mening om XP...
Avatar billede msmows Nybegynder
21. oktober 2001 - 18:30 #4
Jeg vil nok sige det er noget af en påstand at sige den er mere stabil end win2000. De hidtidige betaudgaver har vist stabile, givet , men jeg vil anbefale at vente lidt, lad dog lige produktet komme på markedet (officielt) og lad så tunge brugere \"æde\" børnesygdommene.
Det er lidt svært at udtale sig reelt om et så nyt produkt.
Avatar billede msmows Nybegynder
21. oktober 2001 - 18:32 #5
Lige en ting til, de fleste der bruger xp er nogle der kører en ulovlig udgave. De ægte betatestere er der ikke så mange af igen.
Avatar billede hotpop Novice
21. oktober 2001 - 18:32 #6
simob> nej den kommer først om et par måneder på dansk. Hvis du mener at vide andet, så dokumenter det :)
XP er for fed! så simpelt kan det siges :)
Avatar billede dream4 Nybegynder
21. oktober 2001 - 18:33 #7
Findes det allerede på dansk, jeg mente ellers at det først skulle komme til december, nå...
Avatar billede dream4 Nybegynder
21. oktober 2001 - 18:33 #8
Ja, jeg mente der nok...
Avatar billede hotpop Novice
21. oktober 2001 - 18:33 #9
MSMOWS> nej ang. de ægte betatastere - dog sidder der en lige her :)
Avatar billede msmows Nybegynder
21. oktober 2001 - 18:35 #10
>hotpop - vi er en lille race.
Avatar billede hotpop Novice
21. oktober 2001 - 18:37 #11
jeps :)
Avatar billede simob Nybegynder
21. oktober 2001 - 18:54 #12
Ved i noget om mit spg:

\"Hvis jeg har en lovlig version af windows 98, kan jeg så ikke købe en skoleopgradring, hvis jeg kan fremvisse mit studiekort?\"

//simob
Avatar billede simob Nybegynder
21. oktober 2001 - 18:55 #13
Det er nok mig der har taget fejl. Det er nok kun licenen du kan købe nu:

http://www.edbpriser.dk/software/software-top10.asp?ID=1454682

//simob
Avatar billede simob Nybegynder
21. oktober 2001 - 18:58 #14
//msmows

Om det er en påstand. Det syntes Mirosoft ikke:

http://www.microsoft.com/Danmark/Products/Windows/windowsxp/guide/compare_pro.asp

Men det er nok deres måde at markedsføre på. *LOL*

//simob
Avatar billede msmows Nybegynder
21. oktober 2001 - 19:13 #15
Nu er Microsoft jo nok den mest inhabile part i denne forbindelse. De skal jo tjene skillinger på produktet. Såååeehhhh
Avatar billede msmows Nybegynder
21. oktober 2001 - 19:14 #16
Så mon ikke vi skal have fat i en produkthandler.
Avatar billede simob Nybegynder
21. oktober 2001 - 19:15 #17
Derfor skrev jeg også:

\"Men det er nok deres måde at markedsføre på. *LOL*
\"

//simob
Avatar billede msmows Nybegynder
21. oktober 2001 - 19:16 #18
Ja, ved det godt, kommenterede \"betteblød winduer\" i samme gode ånd. :O)
Avatar billede simob Nybegynder
21. oktober 2001 - 19:22 #19
Er der ikke noget svar til dette:

\"Hvis jeg har en lovlig version af windows 98, kan jeg så ikke købe en skoleopgradring, hvis jeg kan fremvisse mit studiekort?\"

Jeg har hørt XP ikke kan brændes er det rigtigt?

//simob
Avatar billede msmows Nybegynder
21. oktober 2001 - 19:34 #20
Det første, ved ikke.
Det sidste, jo den kan (til backup forstås).
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. oktober 2001 - 19:42 #21
Jeg var meget skeptisk i starten, syntes det lignede en stor amerikansk lagkage (det ligner det stadig), men nu er det 2 mndr. siden jeg holdt med at bruge Win2k som jeg ellers har været tilfreds med i de 3 år jeg nåede at bruge den.
Jeg synes at den har færre fejl fra starten end Win2k havde, mange drivere er helt opdateret, den er hurtigere til at starte end Win2k og dens sikkerhed er lige så god, hvis ikke bedre end Win2k.
Jeg har døjet længe, meget længe med netværket, som jeg ikke kunne få til at virke som jeg kunne i Win2k.
En af grundene til at netværket ikke virkede var, at Netbeui er afskaffet i WinXP og det fik mig til, i dag, at gå meget grundigt til værks fra morgenstunden med at lede efter en god site der kunne forklare mig hvordan det virkede og jeg fandt da også en god site der kunne fortælle hvordan den sko skulle snøres.
Jeg blev også glad for den indbyggede brænder, som jeg allerede har brugt en gang til et seriøst arbejde, nemlig at brænde en CD til min trykker, der ikke havde problemer med at læse den.
Til min printer var der minsandten også en perfekt driver med indbygget scannerprogram der virker, eneste kickback var at min anden scanner ikke mere virker med det scannerprogram jeg plejer at bruge, men det får jeg også løst på et tidspunkt.
Jeg synes også at mine ram bliver udnyttet bedre, men det skal jeg have målt mendens jeg endnu har Win2k installeret.

Til sidst, det er trods alt en betaversion jeg bruger, så mon ikke final release vil være noget bedre til den tid (180 dage).

Håber det kan hjælpe dig til at tage den rigtige beslutning ;o)

Du skal da også lige have 2 link, den ene er en kompabilitetsliste og den anden er den site der hjalp mig med at få netværket til at virke!

http://www.activewin.com/winxp/winxphclx86.txt

http://www.homenethelp.com/web/review/whistler-network1.asp
Avatar billede filen Nybegynder
21. oktober 2001 - 19:46 #22
Jeg kører med xp pro, og det er det bedste jeg nogensinde har kørt med..
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
21. oktober 2001 - 19:54 #23
Retaxes .. final release kommer da om 4 dage?!? Desuden hvad sikkerheden angår, så læs lidt på http://grc.com ...

Men jeg er enig, XP er for fed :o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. oktober 2001 - 19:57 #24
maverick> Jeg kender godt siten, jeg har selv brugt den og når jeg får tid skal jeeg lige læse lidt om de der 14-15 årige småhackkere der tror at de ved alt, indtil han har lag spioner ind på deres computere og kan fortælle dem om hvilke programmer de har liggende og meget andet sjovt.

Jeg er godt klar over at den snart udkommer, men det er et pengespm. så jeg må lige vente lidt endnu!
Avatar billede simob Nybegynder
21. oktober 2001 - 20:07 #25
Kan man brænde XP? Jeg troede at den var \"brænde-sikret\"
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. oktober 2001 - 20:09 #26
Høm, det er desværre ulovligt selv om man måske kunne gøre det!
Det beskæftiger folk på Eksperten sig ikke med, sorry.
Avatar billede hotpop Novice
21. oktober 2001 - 20:11 #27
XP er ikke brændesikret.
Avatar billede filen Nybegynder
21. oktober 2001 - 20:12 #28
simonb> Jeg har læst i ugens rapport at det kan man godt. Men om det passer ved jeg ikke.
;o)
Filen/
Avatar billede simob Nybegynder
21. oktober 2001 - 20:14 #29
//retaxes

Det ved jeg godt ellers spurgte jeg jo heller ikke om dette:

\"Hvis jeg har en lovlig version af windows 98, kan jeg så ikke købe en skoleopgradring, hvis jeg kan fremvisse mit studiekort?\"

Jeg havde bare hørt at det var den første windows som ikke kunne brændes, men det mener msmows jo ikke:

Kommentar fra msmows

Det var bare et spørgsmål ikke en opfordring.

//simob
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. oktober 2001 - 20:23 #30
Når du eller skolen har installeret den originale skal den jo aktiveres af Microsoft, så skolen skal i så fald råde over mange licenser før det kan lade sig gøre at få en kopi!
Avatar billede fc132 Nybegynder
21. oktober 2001 - 20:26 #31
Jeg har det selv og sys det er ok. selv om det tag jeg ved ik for lang tid og slukke/genstarte computeren!
Avatar billede simob Nybegynder
21. oktober 2001 - 20:26 #32
Jeg skal jo egentlig bare bruge den privat.

1) Men er der ikke rabat på Microsoft Licenser hvis man er studerende?

2) Kan man opgradere fra en 98 til XP?
Avatar billede hotpop Novice
21. oktober 2001 - 20:29 #33
1. jo :)
2. ja :)
Avatar billede hotpop Novice
21. oktober 2001 - 20:29 #34
2. hvis de er på samme sprog - ellers kan du ikke.
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
21. oktober 2001 - 20:31 #35
filen.. er Rapport ikke et månedsblad?? Nårhja, hvad ved jeg, jeg har at det porno jeg skal bruge på min FTP ;o)
Avatar billede simob Nybegynder
21. oktober 2001 - 20:33 #36
De er samme sprog!

Hvor meget er rabaten????

Hvilken licens skal jeg vælge hvis jeg har studiekort?

//simob
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. oktober 2001 - 20:33 #37
Kikkede lige i Zitech katalog, de har rabat til Studerende og undervisere, men kun til WinME&Win2k, men kun som opgradering og til 525 kr. inkl. moms.

Det er nok det nærmeste jeg kan finde om rabat!
Avatar billede filen Nybegynder
21. oktober 2001 - 20:40 #38
Maverick quazary>  Det var ment som en Joke. ;o)
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
21. oktober 2001 - 20:49 #39
filen ... ok, mit var også ment som en joke, tænkte at det var en anden rapport du snakkede om :o)
Avatar billede simob Nybegynder
21. oktober 2001 - 21:07 #40
Tak for en god debat

Spørgsmål lukket....
Avatar billede filen Nybegynder
21. oktober 2001 - 21:09 #41
Takker for points. ;)
Avatar billede hotpop Novice
21. oktober 2001 - 21:12 #42
filen> smut lige på icq
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. oktober 2001 - 22:26 #43
Takker ligeledes for point!
Håber at du får din WinXP (WinXPensive)

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede simob Nybegynder
21. oktober 2001 - 22:32 #44
*LOL*

//simob
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2001 - 00:48 #45
Xp er suveren, blot man ikke kører dobbel system, og har fællesprogrammer, hvor man så komme til at slette et fra det andet system end xp, så går xp ned og kommer ikke op før det er blevet nyinstalleret. Altså ikke noget med at slette vitale programmer, blot ved at fjerne mappen med programmet i, så går det galt, specilet, hvis det er et program, som starter op i forbindelse med at windows loader.

Endvider har jeg oplevet problemer med firewall, som vil have svar på om et program må downloades. Dette spørger firewall om inde hos hovedbrugeren. Hvis download så sker hos en anden bruger, som har logget sig på sin bruger, så kan der også ske sjove ting og sager.

Dette kan dog ligge i firewallen. Min er Tiny Firewall.

kharder
icq# 71258492
www.expertftp.subnet.dk
www.expertftp.on2u.dk
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. oktober 2001 - 10:46 #46
kharder> Du må snart komme dig over det traume med Win2k og WinXP ;o)
Det er aldrig godt at blande flere styresystemer, forstået på den måde at man installerer et program i en mappe og efterfølgende installlerer det samme prog. i samme mappe, men under et andet styresystem.
Det har taget mig 2 mndr. at bestemme mig for om mit fremtidige styresystem skulle være Win2k eller WinXP, i den tid har jeg ikke installeret et eneste program under Win2k.
Nu er jeg kommet så lnagt så nu er beslutningen taget, Win2k bliver slettet sammen med de programmer der har været installeret under Win2k.
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
22. oktober 2001 - 11:04 #47
Hehe.. retaxes .. både min ICQ, ACDSee, Half-life og CS er installeret på den måde som du snakker om, under XP og 98.. der er ingen problemer over hovedet *GG* (Har sikkert også mange andre programmer jeg har delt på den måde, altså programmer hvor jeg ikke har kunne finde en desideret XP version ;o)
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2001 - 11:10 #48
retaxes det var der ingen problemer med sammen med Windows 98/me og windows 2000. Endvider sker det også hvis man som nybegynder tit gør fjerner en mappe med et program, så jeg tror fortsat på det er en fejl i xp.