Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2001 - 18:09 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Netexpress 2pc/3pc

Hej

Jeg fik Netexpress 1024/512 med tilhørende router speedstream 2601, i sidste
Mit problem er at jeg kun kan komme på internettet på 2 ud af de 3 computere vi har i huset!
Inden vi fik det nye netexpress kørte de tre computere over alm 10/100 m/bit lan via en hub!
De kan også sagtens finde hinanden nu, men den ene vil bare ikke på nettet! jeg kan også godt komme ind i routerens konfig via pc nr. 3 ved at skrive 192.168.1.1.

lidt info...

1+2: køre 2000 pro og kan sagtens komme på (192.168.1.(2)(3))
3: køre Windows ME kan ikke komme på (192.168.1.4)!
køre med faste IP adresser!

Håber der er en eller anden der kan hjælpe mig!
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2001 - 18:12 #1
Man skal da ikke installere en router vel? det er vel bare en \"lille pc\" som dele internettet ud!

....Routeren sidder i Uplink på hubben, det er vel rigtigt sat op, siden de to comp. godt kan komme på internettet!
Avatar billede sanded_shadow Nybegynder
22. oktober 2001 - 09:38 #2
Jeg tror ..

tænkt på at win 2000 ikke kan køre med win me?? prøv at tildele sådan så kun win me kører på nettet!! altså hvis den kan!!? altså.. slå Win 2000 begge comp\'s fra og sæt så kun Win me i huben!! Tjek kablet! prøv derefter at tildele ip 192.168.1.2 til Win me!!

-Sanded-
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2001 - 10:48 #3
Hvad mener du, de kan jo godt finde hinanden over \"netværket\", og windows me kan sagtens pinge routeren, som har 192.168.1.1!
Men når jeg kører med faste IP, adresser, skal jeg så ikke slå DHCP fra i routeren?
Hjælp mig det er ******** irreterende
Avatar billede sanded_shadow Nybegynder
22. oktober 2001 - 11:05 #4
Kan du så ikke bare køre med dynamisk IP, på Win me???

-Sanded-
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2001 - 12:27 #5
kan jeg så finde de andre i netværket?
Hvis 2 køre med fast ip og en uden fast ip?
Avatar billede arriva Nybegynder
22. oktober 2001 - 13:35 #6
husk at din router skal sidde i uplink porten med et cross-link cable (det gule).
Har du husket at sætte gateway på me maskinen til 192.168.1.1 og sat dns\'en ordentligt?
Avatar billede sanded_shadow Nybegynder
22. oktober 2001 - 14:22 #7
Det kan være noget med det at gøre ja! Men hvis du prøver at køre med Win Me som dynamisk og de andre to med 2000 Pro, så kan det være du kan komme på nettet med alle 3 men så måske \"miste\" andre computere med Win Me! altså så de andre to ikke kan se den, men den er der hvis du siger søg!! Svært at forklare! bare prøv at giv Win me dynamisk og de andre to Fast!!

-Sanded-
Avatar billede sanded_shadow Nybegynder
22. oktober 2001 - 14:24 #8
Prøv lige at se hvad Arriva skrev! Det kan være noget med det at gøre også! ?:)
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2001 - 15:42 #9
dns, er det ikke internetudbyderens ip?
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2001 - 15:44 #10
ja routeren sidder i uplink porten på hubben!
Men det har jo ikke rigtigt noget med det at gøre når de andre computere køre optimalt som det er nu, Det er sat ens op, nu er jeg ikke 100% da 2000 har en masse andet \"skrammel\" end Me!
Gateway skal det være slået til?
Det kunne ikke have noget med routerens settings at gøre?
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2001 - 15:46 #11
Gateway har IP: 192.168.1.1, som den skal!
Avatar billede sanded_shadow Nybegynder
22. oktober 2001 - 21:52 #12
Nej det har ikke noget med routeren at gøre når de andre kører fint! Jeg tror at Win me ikke understøtter noget bestemt, at den enten ikke køre sammen med Win 2000 feks! Men prøv at skriv IE udbyderens IP i DNS selv om jeg ikke tror det hjælper meget, men tag et skud! men alligvel kunne det give en mulighed!

Og lige for at spørge, hvorfor kører du med Win ME?? Det er jo ik specielt fancy, er det?

-Sanded-
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2001 - 15:10 #13
Nu har jeg kørt Windows ME i et halvt år, og jeg har, IKKE EN ENESTE GANG, brudt sådan rigtigt ned, aldrig set de der klamme blå skærme, med fejl, eller \"Internet explorer har udført en ulovlig handling genstart windows\"... som min far får på hans win 98se computer, og vores computere er fuldstændig ens! Såååå hvis jeg skulle vælge så ville jeg vælge WinME!!!!
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2001 - 15:11 #14
Jeg har fået det til at virke!
Avatar billede bpvk Nybegynder
27. oktober 2001 - 16:35 #15
Hvordan gjorde du ?????
Avatar billede sukos Juniormester
27. oktober 2001 - 16:41 #16
Ja, hvad var problemet?