Avatar billede 123mange Nybegynder
21. oktober 2001 - 14:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

virtual directory

Hej. Er der nogen som kan sige mig hvordan man laver et virtual directory på en Apache??

Jeg synes at have læst en del om det, men synes stadig ikke lige at få det til at virke som jeg gerne vil!! :-/

Håber der er en som kan forklare mig det..
Avatar billede cyberdude Nybegynder
21. oktober 2001 - 14:23 #1
Her er et eks. fra min egen server:

<VirtualHost 192.168.78.60> // din interne ip måske 127.0.0.1
    ServerAlias gonzzo.dk *.gonzzo.dk // det navn der refereres til
    ServerAdmin mail@spnet.dk // mail adressen på den der står for serveren/domænet, kan undlades
    DocumentRoot e:/www/cdkartotek.dk // stien til hvor www filerne er placeret HUSK omvendt dackslash!
    ServerName gonzzo.dk // nevnet på serveren
    ErrorLog logs/212.10.42.60-error_log // placering af log filer, normalt er det i samme mappe som apache er inst., men igen skriv blot stien deritl med omvendte backslashes
    CustomLog logs/212.10.42.60-access_log common // fejl loggen se ovenfor
</VirtualHost>

ALT fra og med // skal slettes inden du sætter det ind!

og placer det i bunden af filen : httpd.conf
Avatar billede mt1977 Nybegynder
21. oktober 2001 - 14:31 #2
der er en rigtig god forklaring på http://www.lws.dk
Den brugte jeg og det virkede.
Avatar billede mt1977 Nybegynder
21. oktober 2001 - 14:55 #3
hvorfor afviser du mit svar?????
Avatar billede cyberdude Nybegynder
21. oktober 2001 - 15:03 #4
TAk for point!
Har du andre problemer så skriv bare!