Avatar billede larz Nybegynder
27. februar 2000 - 22:24 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

Wireless netværk??

Jeg har et lille problem mig og min (Næsten) nabo..... vil meget gerne ha' koblet vores computer sammen (da det er pisse surt at skulle flytte dem hver gang man skal kopier noget til hinanden)  men så er problemmet bare at han bor ca. 75- 100 meter fra mig... afstanden er ikke det store problem.... men det er at han bor på den anden side af vores vej.... godt nok ligger der en grusvej et stykke oppe så kunne man jo bare grave kablet ned.... men jeg tvivler stærkt på at kommunen ville blive særligt glad for det..... så jeg tænkte på om der ikke var en løsning med noget  WIRELESS netværk....  hvis det findes.... så ville jeg gerne ha' en ca. pris og hvor man kan få det !!!
Avatar billede schubert Nybegynder
27. februar 2000 - 22:37 #1
Du kan få men det er ikke billigt.
Prisen ligger på ca. 250 $ pr. kort og så skal du have 2 udendørs antenner, så jeg vil tro at du er oppe i en små 5000 kr inden du er færdig.

Jeg kan skaffe det hjem hvis det er noget for jer. Opsætning og installation kan jeg også klare.
Avatar billede wolf_ Nybegynder
27. februar 2000 - 23:18 #2
Der er jo også muligheden for at købe to HD skuffer, en hver, som i så smider en Ekstra HD i, ¨så er det jo kun den i skal tage med og ikke hele puteren hvergang i skal kopier noget til hinanden.
Avatar billede wolf_ Nybegynder
27. februar 2000 - 23:19 #3
I skal bare lige huske at HD skufferne skal være ens.
Avatar billede tobias Nybegynder
28. februar 2000 - 09:27 #4
Hvor langt kan det så række!?
Avatar billede lindemann Nybegynder
28. februar 2000 - 10:21 #5
der er lige nogle ting omkring wireless LAN. Eg. skal man have noget der ligner "line of sight". Det er ikke saa kritisk men kan influere den effektive hastighed man faar af det system.
Normalt er den link 2 Mb/s.
Avatar billede schubert Nybegynder
28. februar 2000 - 11:44 #6
De kort jeg lev. er 11-12 MB/s og har en rækkevidde på ca. 300 meter. Men det undersøger jeg lige. Man kan nemlig få nogle forstærkere til senderen. Endelig svar kommer senere.
Avatar billede lindemann Nybegynder
28. februar 2000 - 14:31 #7
schubert, hvem er leverandoeren?
Avatar billede bomm Nybegynder
28. februar 2000 - 14:57 #8
Vi har nogle trådløse net kort der kan række ca. 300 2Mbit pris Kr. 1700,- for pcmcia 2400,- for ISA

Med venlig hilsen
Thomas V. Bomm
VS Data
Avatar billede maniacdog Nybegynder
01. marts 2000 - 08:05 #9
Du kan også prøve at kigge på www.netdesign.dk
Det er et netværksfirma som er begyndt at levere wireless netværk til nogle gode priser.

Med venlig hilsen
Henning Madsen
Netdesign
Avatar billede holme Nybegynder
13. marts 2000 - 17:45 #10
Det system Netdesign levere, er det ikke mere over i radiokæde?
Og er prisen så ikke for stor til denne case.
Hvad med at benytte RadioLAN som er en både god og stabil løsning, bl.a brugt på flere handelsskoler

Venlig hilsen
Rene Holmgren
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2000 - 22:18 #11
Netdesign levere også RadioLan...
De har hvad som helst indenfor No Wires Needed, lige noget du kan bruge.
To netkort med sender, også måske en basestation, men det afhænger af den eventuelle løsningsmodel.
I længden ville det nok være billigere med HD skuffer af IDE eller SCSI typen.
Men kig dog på Netdesign hjemmeside.

www.netdesign.dk

Mvh.
Tim Nielsen
IToverblik.dk
Avatar billede torbens_dk Nybegynder
23. marts 2000 - 13:28 #12
på kik på www.wirelesslan.com hvor der er link til andre sider, der er bl.a en liste over pris vs. afstand