Avatar billede blasterfines Nybegynder
21. oktober 2001 - 07:28 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ftp på LAN

hmmm vil lige høre om det er muligt at lave en extern FTP på et LAN net???
det skal lige siges at jeg kun har en intern ip, er der nogen som helst måde at \"låne\" den externe på?

plz plz help me :-)
Avatar billede simonvalter Praktikant
21. oktober 2001 - 07:32 #1
hvis du kan komme på internettet har du ikke kun intern ip ..
Avatar billede simonvalter Praktikant
21. oktober 2001 - 07:33 #2
og det du så gør er at sætte en ftp op ... hvis du så vil have en fast adresse så kan du feks bruge http://www.dyndns.com/ til at have den samme \"ip\" hele tiden.
Avatar billede blasterfines Nybegynder
21. oktober 2001 - 12:47 #3
ja men det du mener er vist dynamisk ip og det er ikke det der er problemmet, min ip er er kun intern dvs sige at den kan ikke ses fra nettet og kun kan ses på vores intranet
Avatar billede _garfield_ Nybegynder
21. oktober 2001 - 13:00 #4
du skal have fat i den router/server der har jeres internetforbindelse og have routet port 20/21 til din interne ip
Avatar billede blasterfines Nybegynder
21. oktober 2001 - 13:55 #5
hmmm nogen måde at bruge det på uden at køre på port 20 eller 21?
Avatar billede blasterfines Nybegynder
21. oktober 2001 - 13:56 #6
har lige prøvet med dyndns.dk men det virkede ikke ordenligt desværre
Avatar billede _garfield_ Nybegynder
21. oktober 2001 - 14:03 #7
ja det er der, du router en andre porte ind og setter din ftp serveren til at bruge den, men port 21 et standart, hvis man bruger en anden
skal det ændres i ftp clienten også
Avatar billede blasterfines Nybegynder
21. oktober 2001 - 14:07 #8
jo men selve problemmet er jo at min ip nu er 198.168.8.*** det vil sige kun en intern ip, det burde da være muligt at linke den til feks en dyndns.dk adresse uden af skulle til at åbne porte i routeren
Avatar billede _garfield_ Nybegynder
21. oktober 2001 - 14:12 #9
hvis du gåer på denne side kan du se en ip, http://www.myip.dk/
det er din externe ip som kan ses på internetet og skal bruger for at få fat i din feks. ftp
Avatar billede blasterfines Nybegynder
21. oktober 2001 - 14:16 #10
ja men problemmet ligger jo i at der ikke er linket en streng fr den externe ip (Inet ip) til min lokalnets ip
Avatar billede _garfield_ Nybegynder
21. oktober 2001 - 14:21 #11
hvad er det det laver din inet forbindelse ? router/modem/server
Avatar billede blasterfines Nybegynder
21. oktober 2001 - 14:27 #12
er ganske alm router.
problemmet er at vi er ca 35 på derfor den interne ip
Avatar billede _garfield_ Nybegynder
21. oktober 2001 - 14:34 #13
det du skal gøre er at du skal ind og lave et nat entry i routeren for den port du vil køre din ftp server på
Avatar billede blasterfines Nybegynder
21. oktober 2001 - 14:36 #14
oki takker bukker og tar hatten af :-)
Avatar billede _garfield_ Nybegynder
21. oktober 2001 - 14:39 #15
selv tak
Avatar billede umbra Nybegynder
23. oktober 2001 - 13:23 #16
selvfølgelig kan du da sætte ftp servere op på et LAN og stadig kunne conecte til dem udefra nettet.. en proxy server som osse er sat op med redirectning / mappning af porte til de forskellige iper hvor ftp serverene er.
hvis du vil hvordan du nøjagtigt gør det så skriv til mig på icq# 82282923 eller mail mig på omerta@e-box.dk

\\\\Umbra