Avatar billede bodil_bruun Nybegynder
21. oktober 2001 - 00:18 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

nye fonte i photoshop

Jeg skal bruge fonten Futura Bk BT i photoshop. Har installeret skrifttypen og den virker fint i mine andre programmer. Men den viser sig ikke i Photoshop, hvordan kan jeg få den til det.
bodil
Avatar billede prodic Mester
21. oktober 2001 - 00:22 #1
Har du en mappe der hedder noget i stil med c:\\psfonts?

Så skal den deri.

Og har du genstartet din PC og startet Photoshop igen?
Avatar billede anders4u Nybegynder
22. oktober 2001 - 23:25 #2
Photoshop bruger også de fonte der er i windows, så det skulle være nok, bare at lægge dem i dit \"skrifstyper\" bibliotek, og derefter genstarte computeren

Anders :o)
Avatar billede muffenet Nybegynder
24. oktober 2001 - 04:34 #3
eller.... måske har du for mange skrifttyper/fonts - prøv at slette en du ikke bruger... og så lægge de/den nye til..

jesper/muffenet
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. oktober 2001 - 11:12 #4
Adobe anbefaler at man højest har 118 fonte indlæst!
Avatar billede muffenet Nybegynder
25. oktober 2001 - 02:08 #5
wow 118 fonte, det er godt nok mange...
så er det nok ikke det der er problemet..
sorry!

jesper/muffenet
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. oktober 2001 - 09:10 #6
muffenet> 118 fonte er der mange der har. Hvis du f.eks. install. Coreldraw, så er der en guds velsignelse af fonte med i install., de kan dog fravælges.
Avatar billede bayzer Nybegynder
01. november 2001 - 09:50 #7
Jeg synes generelt at Photoshop er et svært program at håndtere skrift i. For at få det optimale laver jeg en baggrund eller hvad det nu er i photoshop, laver effekter osv. og så indsætter jeg teksten i Paint Shop Pro. Det er meget nemmere. -Bayzer
Avatar billede bodil_bruun Nybegynder
01. november 2001 - 21:40 #8
Jeg har ikke løst mit problem, men har pt. opgivet. Ka\' det mon passe, at photoshop på mac kan mere eller giver bedre resultat end photoshop til pc, når det drejer sig om skrifter.? bodil
Avatar billede prodic Mester
01. november 2001 - 21:45 #9
Bodil->Programmerne er ens uanset platformen.
Så PS på Mac kan ikke mere/bedre end de kan på en PC.
De mindre forskelle der er på de forskellige systemer skal vi så ikke komme nærmere ind på - men der er ingen forskel på programmerne.

Ang. dit første spørgsmål - er det en ttf-fil?
og har du evt. installeret den via Kontrolpanel->Fonts/skrifttyper?