Avatar billede kurtcago Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:34 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Tv-out problemer!!!!

Har købt et scart-stik jeg kan sætte til min TV-out udgang. Har også fået det til at virke noget lunde, men jeg kan kun se det i sort/hvid.

Hvad gør jeg???
(Har windows 2000)

Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:37 #1
Bruger du S-VHS???
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:38 #2
Hvis ja, så skal S-VHS stikket ikke i scart-stikket men i S-VHS stikket på dit TV
Avatar billede cautoo Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:38 #3
det hvor du vælger om du vil bruge skærm eller TV der er der også en knap under TV hvor du kan vælge land her skal du vælge Danmark
Avatar billede kurtcago Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:38 #4
S-vhs? Er min udgang fra computeren du tænker på? - Det er et stik der minder om en mus-port.
Avatar billede cautoo Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:38 #5
svar :-)
Avatar billede kurtcago Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:39 #6
Har valgt Danmark.
Avatar billede kurtcago Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:40 #7
Der er kun én port i fjernsynet, der passer til.
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:45 #8
Det stik der minder om en museport er formentlig et S-VHS stik.

Har du ikke en S-VHS indgang på dit TV???
Avatar billede kurtcago Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:50 #9
Okay...

Lad mig beskrive mit stik:

I den ene ende sidder er der to stik ét til lyd og et billede, som minder om et musestik(formentlig et S-vhs)

I den anden ende er der et scart-stik.
Avatar billede kurtcago Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:51 #10
Forstod I det?!?
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:55 #11
Det vil sige du har et kabel som har Scart-stik i den ene ende og 2 stik i den anden, en til lyd og et S-VHS
Avatar billede human Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:55 #12
Neeeej dog, jeg har nøjagtigt det samme problem. Og mit stik lyder til at være det samme. Er din skærm også delt op i 3-4 dele?:)

//Human

P.S. Håber der er nogle som kan hjælpe os.
Avatar billede kurtcago Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:57 #13
m-koldsgaard>>Ja
Avatar billede kurtcago Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:59 #14
Human>>Nej, min skærm er ikke delt op. Den virker fint - bortset fra at det er i sort/hvid.
Avatar billede bulldog1 Nybegynder
20. oktober 2001 - 19:00 #15
du skal bruge s-vhs indgangen på dit tv hvis du ikke har det.brug alm. jack stik(i grafikkort og i tv) så skulle det gerne komme i farver.
TIL HUMAN husk dit tv kører i opløsningen 800*600(somregl)
Avatar billede kurtcago Nybegynder
20. oktober 2001 - 19:21 #16
Har ikke s-vhs i den anden ende kun scart.

Da det er en bærbar computer har jeg kun én TV-out port. (S-vhs tror jeg)

Men har kigget lidt på andre spørgsmål - og det ser ud til jeg skal have anskaffet mig en converter - så det vil jeg gøre. Men hvilken ved jeg ikke...
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
20. oktober 2001 - 19:45 #17
Jeg set meget om TV-out her på Eksperten.dk så bare søg løs så skal du nok finde noget.
Avatar billede msmows Nybegynder
20. oktober 2001 - 20:24 #18
Problemet er at dit tv ikke er svhs-kompatibelt. Nogle tv\'s har et specielt svhs-stik (4 benet minidin) andre har en scartindgang der er svhskompatibel. Hvis der er et phonostik på grafikkortet (normalt gult) så brug det. Ellers må du købe eller lave dig en adapter, se
http://msmows.tripod.com/howto/ (avanceret)  eller
http://www.epanorama.net/circuits/svideo2cvideo.html  (meget enkel)
Avatar billede kurtcago Nybegynder
20. oktober 2001 - 22:18 #19
Jeg har prøvet på 2 forskellige fjernsyn - samme problem hver gang.