Avatar billede martinfrost Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:31 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Indsætte animeret gif i form

Overskriften forklarer nærmest spørgsmålet; Hvordan indsætter man et animeret gif-billede i en form - også så \"transparent\" funktionen på gif-billedet virker... kan det lade sig gøre?! - og i såfald hvordan?

mvh
Martin
Avatar billede vanilla.sq|media Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:33 #1
Martin frost... Går du på HTX i viby
Avatar billede martinfrost Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:34 #2
Ja :) ... who are you???
Avatar billede vanilla.sq|media Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:35 #3
en der gik i den anden pc klasse sidste år....
Kenneth 1.X
Avatar billede martinfrost Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:37 #4
oook!... hvordan kender du mig?! :) Jeg tror måske lige jeg ved hvordan du ser ud, men ellers tror jeg da ik vi kender hinanden så godt?!...

Martin, 2.w. :)
Avatar billede vanilla.sq|media Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:39 #5
nej... jeg snakkede lidt med kold, kim madsen og glen(n)...jeg sidder faktisk og bikser med en sms sender i vb..... er du ik ved at lave et ICQ lignende prg....
Avatar billede vanilla.sq|media Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:42 #6
har du ik en sms sender i asp, som jeg må få??
Avatar billede martinfrost Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:42 #7
Kommer du så ud til Thomas i aften?! *LOL* Jeg tror da nok Kold, Kim, Tue, Glenn kommer derud - men snak lige med Thomas først, hvis det er, for jeg tror vist ik, der måtte komme så mange...

Jo, det er jeg... Jeg laver klient til en chat, og der mangler nogle fede effekter, så jeg vil gerne have nogle GIF\'er ind i programmet - men det lader til den kun vil have \"faste\" billeder ind, som standard i hvert fald - og GIF\'s trasparent funktion virker desværre heller ik :(

Held og lykke med projektet :)

mvh
Martin
Avatar billede martinfrost Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:43 #8
Har desværre ik rigtig leget med ASP, PHP osv. endnu - selvom ASP dog ligner VB lidt... sorry!
Avatar billede vanilla.sq|media Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:44 #9
Nej..jeg skal ned i byen og fyrre den af....på mustang\'en eller noget...
Avatar billede vanilla.sq|media Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:44 #10
heh jeg fatter 0,2% af php og -100% af asp....
Avatar billede vanilla.sq|media Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:47 #11
jeg har faktisk også over vejet at prøve på at lave et chat prog. men så smutter jeg ind på www.planetsourcecode.com og leder og når man så endelig får det, virker lortet ikke...
Avatar billede martinfrost Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:50 #12
Skod... næ, det er sq federe at lave sit eget *LOL* :)
Avatar billede vanilla.sq|media Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:54 #13
heh.. kan jeg sq ikke..... hvordan er det nu man man sætter focus på \"form1\"
Avatar billede martinfrost Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:55 #14
ik bare:
formnavn.setFocus  ...?

det tror jeg da nok :)

Avatar billede vanilla.sq|media Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:56 #15
2 sec...
Avatar billede vanilla.sq|media Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:58 #16
jo... det var det sq...
Avatar billede vanilla.sq|media Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:58 #17
:)
Avatar billede vanilla.sq|media Nybegynder
20. oktober 2001 - 18:01 #18
hvad kalder man \"OnMouseOver\" i vb (hvis man fører musen over en form... er det mouse move??)
Avatar billede martinfrost Nybegynder
20. oktober 2001 - 18:04 #19
ja, det tror jeg nok det er... der er i hvert fald MouseDown, MouseUp som procedurer, og hvad skulle MouseMove så ellers være?!... prøv med det :)
Avatar billede vanilla.sq|media Nybegynder
20. oktober 2001 - 18:09 #20
det var den...nu mangler jeg bare MouseOut
Avatar billede martinfrost Nybegynder
20. oktober 2001 - 18:13 #21
ja, det kan jeg godt se... Prøv at lave en anden mouseMove på det der er udenom det objekt du bruger \"MouseMove\" på... ?!...
Avatar billede vanilla.sq|media Nybegynder
20. oktober 2001 - 18:18 #22
hehe... det blir nok en lille smule svært for jeg bruger mousemove på en form (den opfører sig som start menuen [den bliver lille når man ikke bruger den])
Avatar billede vanilla.sq|media Nybegynder
20. oktober 2001 - 18:18 #23
...\"Follow the yellow brick roads\"...
Avatar billede cellaneous Nybegynder
20. oktober 2001 - 18:31 #24
Avatar billede simon_jacobsen Nybegynder
22. oktober 2001 - 20:22 #25
lytter med...
Avatar billede martinfrost Nybegynder
19. november 2001 - 18:59 #26
Sorry no points here...