Avatar billede zaaaaa Nybegynder
20. oktober 2001 - 16:31 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

WebServer (www.******.dk

1. Jeg har lige installeret Personal Web Server (PWS) på min com. men jeg vil gerne likke min hjemmeside ud på nettet sådan jeg kan skrive www.etellerandet.dk. Jeg kan nærmest også gøre det men jeg skal skrive http://localhost/etellerandet.
Hvordan kan jeg gøre sådan jeg kan skrive www.****.dk??

2. Hvilkene programmer er kloge at hente nåer man har en webserver hvilkene skal jeg ha installeret??

På ForHånd Tak!!

Avatar billede -sofus- Nybegynder
20. oktober 2001 - 16:36 #1
tag et domain link fra www.azero.dk til 99 kr de forwarder domainet til din ip
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
20. oktober 2001 - 16:37 #2
Du skal købe et www.***.dk - domæne
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
20. oktober 2001 - 16:38 #3
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
20. oktober 2001 - 16:39 #4
Hvis du vil have din egen computer som webserver skal den jo være tændt hele tiden og være koblet op til internet heletiden.
Avatar billede zaaaaa Nybegynder
20. oktober 2001 - 16:40 #5
jep men den er kun til min eget måske sener til flere ;o)
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
20. oktober 2001 - 16:43 #6
Hvilket styresystem har du installeret?
Avatar billede olai Juniormester
20. oktober 2001 - 16:47 #7
Kan Zaaaaa ikke bare nøjes med et forward gratis domæne fra f.eks. www.dk3.com eller www,cjb.net ?????
Avatar billede zaaaaa Nybegynder
20. oktober 2001 - 16:55 #8
jeg har win98 end til vider nåårr ja også win XP
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
20. oktober 2001 - 16:58 #9
Nu kender jeg ikke noget til Win XP men i Win2000 er der noget som hedder IIS det er en mere avandceret udgave af PWS. Jeg tror også det er i Win XP men jeg ved det ikke.
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:22 #10
olai> Hvordan vil han få det til at pege hjem?
Avatar billede olai Juniormester
20. oktober 2001 - 17:31 #11
Bacardi>> Hvis han måske skrev at den skulle forward adressen til http://localhost/etellerandet

Det var bare en ide der faldt mig ind, jeg har nemlig samme problem som zaaaa.
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:32 #12
Hvis du vil have et subdomæne vil det være bedst at bruge:
http://www.dyndns.org
hvis du bruger den har du mulighed for at hente programmer som sender den ip du er koblet op med til dyndns.org
Det prgram jeg bruger hedder: DirectUpdate

Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:33 #13
F.eks. har jeg http://koldsgaard.ath.cx
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:34 #14
Så hvis du kan se den er jeg online
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. oktober 2001 - 17:36 #15
olai> Hvorfor ikke købe et -dk domæne og få den til at pege hjem til jer.

Det koster måske 250 kr. det første år og derefter 65 kr. eller så´n.
Avatar billede rca Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:52 #16
Hvis man skal have et domæne som er offentlig tilgængelig, er man nødt til at få det kædet sammen med et IP-nr. DVS det skal registreres i en navneserver (NS). Hvis du skal have et dansk domæne skal det registreres i den danske root NS, den bliver administreret af DK-Hostmaster. Hvis du skal have et andet domæne skal det registreres i det pågældende lands root NS. Du SKAL have fast IP og et registreret domæne.
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
21. oktober 2001 - 11:08 #17
Det er nemlig der for jeg anbefaler zaaaaa at få et subdomæne hos http://www.dyndns.org det er både gratis og man kan have dynamisk ip.