Avatar billede schumacher Nybegynder
20. oktober 2001 - 14:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

X på Vega+ 1000 bærbar

Jeg prøver at få X til at køre på en Vega+ 1000.
Under WinME kan den sagtens køre 1024*786 i 24bit, men under X kan jeg kun få den til at køre 800*600 samtidigt med at billedet \'ryster\'.

Hvis jeg forsøger at køre 1024*768, fylder billedet kun halvdelen af skærmen og har underlig \'skygge\'-effekt.

Grafikchippen er en SIS630 som X understøtter. Jeg har valgt generic Laptop 1024*768 monitor (aner ikke hvad fabrikat det er).

Jeg kører Mandrake 8.1

Nogen gode ide\'er?

/ Peter
Avatar billede mickey777 Nybegynder
21. oktober 2001 - 14:24 #1
Kører du med dualboot ?

Hvis Ja, skulle du måske prøve at anvende et program som hedder vmware, der findes på www.vmware.com.

Dette program fungere på den måde at det er som om at starte et nyt program op, men i dette tilfælde er det så et andet styresystem - linux.

Ellers under din mandrake installation, valgte du de indstillinger installation fandt på din maskine ?
Og så billedskærmen normalt ud på dette tidspunkt ?
Hvis ikke er du maske nødt til at omkonfigurer dit skærmkort samt disse indstillinger.
Avatar billede peter_m Nybegynder
22. oktober 2001 - 09:34 #2
Da din skærm ryster så har du nok ikke fået den sat korrekt op mht. frekvens hor/ver.

Du kan forsøge at lege lidt med din skærm frem for det første valg.
Avatar billede peter_m Nybegynder
22. oktober 2001 - 09:35 #3
Prøv at brug acer skræm
Avatar billede schumacher Nybegynder
22. oktober 2001 - 11:18 #4
mickey777-> Jeg kender godt vmware, kan iøvrigt anbefale VirtualPC fra Connectix. Kører meget hurtigere end vmware på min maskine.

peter_m-> Jeg mener jeg har prøvet med en Acer skærm. Jeg har på fornemelsen, at jeg ikke kommer videre før jeg får svar fra producenten ang. hvilken skærm der sidder i Laptop\'en.
Avatar billede schumacher Nybegynder
20. november 2001 - 08:37 #5
Tror jeg afslutter dette spørgsmål.