Avatar billede jakobdo Ekspert
20. oktober 2001 - 11:22 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Teledanmark ADSL Modem + Hub!

Hej, jeg har prøvet at kigge siden igennem, men jeg synes ikke rigtigt der lige var et svar som passede på mit problem, derfor oprettede jeg denne tråd!

Jeg har lige været ude og invester i TeleDanmark ADSL, og det er jo sådan set også meget smart!

Jeg skulle så prøve at sætte det hele op i netværk!!
Det gik ikke så godt!!

Jeg har 2 pc\'er i netværk via hub (snart 3 pc\'er)
Jeg har 4 dynamiske ip-adresser, så mine netværkskort er sat op til at hente IP-adresse automatisk!

Hvordan får jeg samtidig oprettet et netværk, med adresserne 192.168.0.1, ....0.2, ....0.3 osv...

Jeg håber at der er nogle som kan hjælpe mig, får jeg er efterhånden godt skaldet af at hive mig selv i håret værd gang det ikke lykkes for mig!

Jakob
Avatar billede -zim- Nybegynder
20. oktober 2001 - 11:24 #1
sæt de andre til at hente auotomatisk
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. oktober 2001 - 11:29 #2
De henter automatisk en ip adresse, men det bliver en offentlig ip-adresse, og jeg ønsker jo samtidig at de skal indgå i et lokalt netværk med private ip-adresser!! Kan man det??
Avatar billede -zim- Nybegynder
20. oktober 2001 - 11:32 #3
????
Avatar billede -zim- Nybegynder
20. oktober 2001 - 11:34 #4
så skal du lave et script der automatisk henter den samme ip hver gang, men ellers ved jeg ikke rigtigt om man kan
Avatar billede maxwell Nybegynder
20. oktober 2001 - 11:40 #5
DU har kun én offentlig IP.. Den har din router... Lokal maskinerne får en lokal ip.. som ikke kan ses fra det \"offentlige\" net... Man kan ikke have 4 dynamiske dem får man automatisk tildelt når man går på nettet !!!
Avatar billede -zim- Nybegynder
20. oktober 2001 - 11:42 #6
Nå ja kan det jo også siges
Avatar billede krohn Praktikant
20. oktober 2001 - 11:48 #7
Hvis det er fra TDC er det næsten sikkert at >jakobdo< ikke har en router, men et ADSL modem..
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. oktober 2001 - 11:49 #8
Jeg tror i misforstår, eller også så forklarer jeg mig ikke godt nok!!

Jeg har igennem teledanmark, bestilt 4 dynamiske ip adresser!!

Jeg har ADSL MODEM -> HUB -> 2-3 PC\'er!!

Som det er nu, så henter de automatisk hver i sær en dynamisk ip-adresse!!

Men når du gør det, så optræder de jo ikke i mit lokale netværk!! Hvilket jeg jo også gerne ville have dem til!!

Og det er så spørgsmålet, hvordan går jeg det??
Avatar billede -zim- Nybegynder
20. oktober 2001 - 11:51 #9
De sidder jo alle i routere ikke??? Hvis ip har de tre første kolonner ens burde det virke uden nogen problemer
Avatar billede zabber Nybegynder
20. oktober 2001 - 11:53 #10
Har du husket at tilføje fil og udskrift deling
jeg har selv tdc + 3 pc og der er ingen problemer  med netværk
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. oktober 2001 - 12:03 #11
Jeg har ingen router!! Og Udskrift og Fildeling er tilføjet!! (netværket har virket inden jeg fik ADSL, men der havde vær computer også en privat ip-adresse 192.168.0.1 som forklaret tidligere!!

Efter som jeg ingen router har, men jeg har fået fire dynamiske ip-adresser, så skal mine computere nu hente en af de fire dynamiske ip-adresser ved start op! Og dermed kan de jo ikke have en privat ip!!
Avatar billede leif Seniormester
20. oktober 2001 - 12:04 #12
Jeg har lige været ude ved en bekendt og sætte TDC ADSL op med 2 computere uden problemer !!! Du skal bare sætte ADSL forbindelse ind i hubben i Uplink mener jeg det er, og lade computere selv finde de ip adreser og gateways de skal, så kører det.
Avatar billede zabber Nybegynder
20. oktober 2001 - 12:07 #13
Husk du skal ikke sætte nogen ip adresser kun hent automatisk. Har du en firewall????
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. oktober 2001 - 12:10 #14
De to computere er begge på internettet, men jeg kan ikke finde pc1 på pc2\'s netværksliste og omvendt!! Det er sådan det eneste problem jeg har!!
Avatar billede leif Seniormester
20. oktober 2001 - 12:12 #15
Har du husket at tillade fildeling eller udskriftsdeling ???
Det kan godt være det er installeret, men hvis du ikke tillader, så kan du ikke se dem.
Avatar billede zabber Nybegynder
20. oktober 2001 - 12:13 #16
Vis du har en firewall skal den sættes så den  kan se de andre pcer
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. oktober 2001 - 12:21 #17
Har du sat dem til at sidde i samme arbejdsgruppe ( andrecomputere/egenskaber -> Identifikation )

Efter det er sat rigtigt op skal du pinge og evt vente nogen minutter indtil PCerne har fundet hinanden.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. oktober 2001 - 12:23 #18
Jeg vil anbefale du får dig en router, det biver bedre beskyttelse af lokalnettet og er også \'mere standard\' så flere herinde kan hjælpe :-))
Avatar billede zabber Nybegynder
20. oktober 2001 - 12:40 #19
Har du valgt Sikkerhedspakken med
Avatar billede krohn Praktikant
20. oktober 2001 - 13:00 #20
Prøv at højreklik på \"denne computer\" >> \"Tilslut netværksdrev\" >> i \"Mappe\" skriver du \\\\Navnet på din computer\\C$( C er for det drev på den anden computer du vil dele...
Det virker for mig, mine pcer Står til at finde ip i Auto
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. oktober 2001 - 13:10 #21
Jeg har løst problemet!! Jeg er næsten for flov til at indrømme hvad der var galt!! (men når nu i har prøvet at hjælpe så meget, så bliver jeg jo nok nød til at tilstå!! Det var kun den ene computer, hvor Fildeling og Udskrift var aktiveret!! Det er åbenbart blevet deaktiveret uden min vides! Pis!! Så det var det!!) Nørd!!

Jeg håber ikke jeg bliver buh\'et ud, jeg var trods alt mand nok til at indrømme!! (og der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar, husk nu det) :o)

Men jeg har faktisk et andet problem nu!!

Jeg har en gammel, og jeg mener gammel computer!!
Der er installeret et gammelt ISA-netkort!!
Computeren kører win98, og den finder kortet ok, installere drivere, og så er det vi kommer tin problemet!! Når jeg kører Winipcfg!
Så svare den Fejl, det er ikke muligt at finde ip-konfiguration! Den er sat til automatisk at hente en ip-adresse også!! (skulle gerne kunne indgå i netværket ovenover!)

Nogle forslag??
Eller bliver jeg banned? :o)
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. oktober 2001 - 13:18 #22
Winipcfg ??
mon ikke det er en avanceret ipconfig (åben et dos vindue og skriv ipconfig)
måske det mere paseale brogram duer.

Nej du bliver ikke bannet for sådan noget. Det er blot rart med et godt grin :-))

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. oktober 2001 - 13:19 #23
Ups-  paseale -> basale
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. oktober 2001 - 14:26 #24
Lad os bare stoppe denne tråd! Jeg starter en ny, med bedre overskrift!! Men tak for hjælpen alle sammen!! Og god weekend!!
Avatar billede loon Nybegynder
24. oktober 2001 - 23:55 #25
prøv at tilføje ipx protokollen på begge masikner...... jeg tror det løser dit problem det gjore det for mig.... du skal ikke konfigurere noget bare tilføj dem!
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. oktober 2001 - 18:29 #26
PROBLEMET ER LØST!! MIT NETVÆRK VIRKER FINT NU!! TAK ALLESAMMEN FOR DEN FORNØDNE HJÆLP!!
Avatar billede hojben Novice
05. november 2001 - 12:37 #27
Så svare den Fejl, det er ikke muligt at finde ip-konfiguration! >> Afinstaller TCPIP og installer den igen..