Avatar billede persille Nybegynder
20. oktober 2001 - 10:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

skærmdriver

Mangler driver til Lifetec 19\" (Alta). Har forsøgt at downloade 4-5 stykker fra https://ranger.s3graphics.com/?license=accept
men ingen af dem kunne tilsyneladende bruges. Hvordan finder jeg ud af, hvilken én jeg skal bruge? Jeg har været på http://www.medion.com/. Der er ingen hjælp at hente.
Avatar billede makse Nybegynder
20. oktober 2001 - 11:07 #1
Avatar billede persille Nybegynder
20. oktober 2001 - 14:21 #2
Har jeg nu, og det var tæt på. Jeg skal bruge en driver til Lifetic MD1998LE, og den de har hedder Lifetec 1995. Den har jeg installeret, men alligevel kan jeg ikke justere min skærmopløsning. Kan der være noget galt med grafikkortet?
Avatar billede makse Nybegynder
20. oktober 2001 - 14:29 #3
Hvad hedder dit grafikkort?
Har du prøvet at skifte til Standard Super VGA skærm, eller Plug\'n Play?
Avatar billede persille Nybegynder
20. oktober 2001 - 15:30 #4
Standard-PCI grafikkort - skærm: plug and play skærm. Der står også, at der ikke kræves driver. Når jeg sætter den til min bærbare er der ingen problemer. Ingen installtionshalløj.
Den pc jeg skal have den til at virke med hedder en ACér
Avatar billede makse Nybegynder
20. oktober 2001 - 15:38 #5
Du bruger Standard-PCI driveren til grafikkortet. Det er derfor, at du ikke kan justere skærmopløsningen.

Du skal havde fat i den driver, der hører til dit grafikkort.
Prøv at kigge på det første der står på skærmen, når du tænder for computeren.
Øverst oppe står navnet på dit grafikkort.
Avatar billede persille Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:48 #6
Du har selvfølgelig helt ret. Men med alle de genstarter pc\'en har lavet i dag, vil den kun vise det så hurtigt, at jeg ikke kan nå at se det. Måske i morgen, når den har hvilet lig lidt. ellers har jeg skrevet til AC\'er efter motherboradinfo=grafikkortnavn.
Indtil videre tak for støtten.
Avatar billede makse Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:50 #7
Ja, eller så skal du åbne maskinen op, og se efter om der står noget navn på grafikkortet.
Avatar billede persille Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:55 #8
Det er meget svært at komme til at se, uden at skulle afmontere andet. Det er en af de \"gamle\" modeller af dem der står vandret.
Men jeg vil gerne give dig point nu for din hjaelp, men jeg kan ikke se hvor/hvordan jeg skal gøre det her.
Avatar billede makse Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:59 #9
Det er fordi jeg ikke har svaret.
Men du behøber ikke at acceptere, før problemet er løst.
Avatar billede persille Nybegynder
21. oktober 2001 - 00:02 #10
Det kan let tage nogle dage, og så glemmer jeg det måske, og bliver flov når jeg får en mail fra Eksperten om et par måneder.
selv om det ikke er helt løst, er jeg kommet væsentlig videre, og har lært noget.
Tak
Avatar billede makse Nybegynder
21. oktober 2001 - 00:03 #11
Okay, takker for point. :)