Avatar billede xzibit Nybegynder
20. oktober 2001 - 01:55 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Mus usb/ps2

hvad er forskellen?
Avatar billede -zim- Nybegynder
20. oktober 2001 - 01:57 #1
Det er to forskellige porte!! D
Avatar billede Beach Mester
20. oktober 2001 - 01:58 #2
En USB mus tilsluttes USB porten mens en PS2 mus tilsluttes Seriel porten via et PS2 stik (IBM)

Du skal kun bruge USB hvis dit motherboard og styresystem understytter det, ellers brug den gode gamle serielle port, den virker i stort set alle styresystemer!

//Beach
Avatar billede xzibit Nybegynder
20. oktober 2001 - 01:59 #3
ja det er meget godt men hvad er usb og hvad er ps2??
Avatar billede -zim- Nybegynder
20. oktober 2001 - 02:00 #4
Den ene er en rund port, eller den mest normale. USB kan også bruges til andet end musse porte

OK
Avatar billede xzibit Nybegynder
20. oktober 2001 - 02:00 #5
hvad er bedst??
Avatar billede -zim- Nybegynder
20. oktober 2001 - 02:01 #6
Det kommer an på hvilke porte du har!!! ellers er de altså lige gode til musse porte
Avatar billede xzibit Nybegynder
20. oktober 2001 - 02:02 #7
jeg har bække porte og det er til at game
Avatar billede Beach Mester
20. oktober 2001 - 02:05 #8
Jeg har prøvet en USB mus, men der var stort set ikke andet end problemer! Så virkede den og så virkede den ikke. Der var så et adapterstik med så jeg kunne tilslutte dyret til min serielport og siden har der ikke været nogle problemer.
Bruger selv Win Me og en Logitec et eller andet mus men nu på seriel porten som er den \"gamle\" standard\" !

//Beach
Avatar billede Beach Mester
20. oktober 2001 - 02:07 #9
Der er ikke nogen forskel i hastigheden eller følsomheden de to systemer imellem, så brug det der virker og glem alle andre spikulationerne:-)

//Beach

PS: Takker for point:-)
Avatar billede xzibit Nybegynder
20. oktober 2001 - 02:08 #10
jeg har selv oplevet at en mus lagger mere i en PS2 port end i en USB port og desuden så sutter Win ME
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
20. oktober 2001 - 02:10 #11
Hvorfor har du accepteret svaret, når du ikke er færdig med spøgsmålet?
Hvis du har en almindelig mus, så brug museporten, den kan man alligevel ikke bruge til andet, f.eks. games.
USB-porten bruges ja mest til digitalkameraer og nogle scannere og printere.
Jeg har en trådløs mus med tegnepen (WACOM-tablet), den kører over seriel stik til strømforsyning plus museporten.
Avatar billede -zim- Nybegynder
20. oktober 2001 - 02:10 #12
jeg er enig i det med med Win ME, men jeg har oplevet det modsatte med en min mus så jeg tror det er forskelligt
Avatar billede Beach Mester
20. oktober 2001 - 02:14 #13
>>>claus.arndt
Hvorfor har du accepteret svaret???
Måske fordi han fik svar på sit spørgsmål:-)
At han så har mere på hjertet er for mig OK!

//Beach
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
20. oktober 2001 - 02:35 #14
O.K. beach!
Det accepterer jeg. Har i øvrigt selv gjort det, altså at acceptere svaret for hurtigt.
Hilsen, Klaus