Avatar billede bpp Nybegynder
19. oktober 2001 - 11:29 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Win2K og mobil !!

Hej !

Jeg prøver at komme åp nettet via infrarød og mobil! Problemet er at når jeg prøver at ringe op siger win2k \"åbner port\" Og det bliver den ved med ! W2k ved godt der skal ringes op via en Nokia 6210 og den infrarøde port ! Men der sker ikke noget ! Er der nogen der kender noget til dette??

/bpp
Avatar billede tmceu Praktikant
19. oktober 2001 - 11:33 #1
Har du installeret det korrekte modem fra Nokia PC Suite 4 ?
Avatar billede tmceu Praktikant
19. oktober 2001 - 11:34 #2
Hvad siger Nokia Connection Manager, kan den se at du er connected ?
Avatar billede bpp Nybegynder
19. oktober 2001 - 11:50 #3
Jeg har installeret softwaren til Nokia ! Og PC\'en kan også godt se den ! Jeg tror heller ikke det er telefonen der er problemet ! Så snart den infrarøde port er aktiveret starter et program der hedder trådlås forbindelse, som bruges til filoverførsel!!
Avatar billede tmceu Praktikant
19. oktober 2001 - 12:38 #4
For at du kan bruge Nokia high speed (trådløst el. kabel) med 6210\'eren, skal du anvende det Nokia 6210 modem der følger med telefonen. Du har mulighed for at installere både et trådløst- og et kabelmodem.

Hvis disse er korrekt installeret og den infrarøde port på PC\'en aktiveret, skal du kunne se telefonen som connected i Nokia Connection Manager.

Jeg tror ikke på du får det til at køre med et eller andet standard trådløst modem/program.
Avatar billede bpp Nybegynder
19. oktober 2001 - 12:39 #5
Øhhh har jeg ikke lige skrevet at jeg har installeret softwaren til telefonen ????
Avatar billede tmceu Praktikant
19. oktober 2001 - 13:16 #6
Jo, men der findes jo både Nokia Phone Editor, PC Sync, Content Copier, Connection Manager. Derudover de 2 forskellige typer modems, hvor du ikke har bekræftet at du har installeret det trådløse og ikke mindst, at det er det du bruger når du prøver at ringe op ???

Du skriver at du starter \"trådløs forbindelse\" til filoverførsel, men det siger altså ikke meget om hvilket modem du anvender.
Avatar billede bpp Nybegynder
22. oktober 2001 - 14:34 #7
Jeg starter lige med at afvise dit svar, for det virker stadig ikke !
Avatar billede bpp Nybegynder
22. oktober 2001 - 14:43 #8
Jeg har installeret det software der fulgte med Nokia 6210 (både til trådløs og kabel) Ellers har jeg ikke installeret noget ! Når jeg tager egenskaber på Nokia\'en sidder den på COM4, kan det passe den skal sidde der ??

/bpp
Avatar billede bpp Nybegynder
22. oktober 2001 - 16:59 #9
Jeg sætter pointene op til 100 for et rigtigt svar !
Avatar billede bpp Nybegynder
22. oktober 2001 - 20:51 #10
Er der slet ikke nogen der kan hjælpe mig ??
Avatar billede tmceu Praktikant
23. oktober 2001 - 12:39 #11
Min sidder på COM1, ved ikke om det er den afgørende forskel :-)
Avatar billede bpp Nybegynder
23. oktober 2001 - 12:49 #12
Kører du også win2k ?
Avatar billede bpp Nybegynder
23. oktober 2001 - 14:27 #13
Lukker.....
Avatar billede tmceu Praktikant
01. november 2001 - 23:12 #14
Har ikke lige lagt mærke til dit spørgsmål omkring win2k før i dag. Ja, jeg kører Windows 2000.