Avatar billede dina Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:44 Der er 2 kommentarer og
5 løsninger

Hvordan laver jeg backup?

Hey
Jeg har haft min pc\'er i flere år, driver et lille firma så der ligger temmelig meget på den. Jeg har aldrig lavet en sikkerhedskopi/backup (Yep, jeg er en kvinde med hår på brystet, græder i stedet). Hvordan laver jeg en back up uden at skulle bruge flere hundrede disketter?
Avatar billede all-technology.com Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:47 #1
Køb en cd-brænder.

Knud
Avatar billede makse Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:48 #2
Når du alligevel er her. :) Må du godt afslutte disse to spørgsmål.
http://www.eksperten.dk/spm/41800
http://www.eksperten.dk/spm/41804
Avatar billede pingeling1000 Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:49 #3
Flere mulighedder:
1) Køb en cd-brænder og brug denne.
2) tapestreamer (kommer ofte med software)
3) Installer en ekstra harddisk og lav en kopi af den du har
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
18. oktober 2001 - 18:22 #4
Hvis det er firma, så spar ikke på pengene hvis det er vigtigt data.

Du vil kunne købe en DAT-streamer, som er meget anvendt inkl. software for 4000-10000 afhængig af model.

Ring til compaq, Dell, Zitech, eller andre EDB-firmaer som har backup+software, og bed om råd. Det er pengene værd, hvis det altså er vigtigt data.
Avatar billede movingrok Nybegynder
18. oktober 2001 - 18:22 #5
Godt svar fra pingeling1000

Hvis du installerer en ekstra harddisk kan du også installere en harddisk skuffe, således at du kan gemme dine data et sikkert sted. Du skal også bruge et program = nortons GHOST.
Skuffe pris ca. 200 dkr.
Program ca 500,-
harddisk ca 800,-
Avatar billede jgk Nybegynder
18. oktober 2001 - 18:22 #6
Hvad vil du ofre på din backup?
Der findes generelt 2 muligheder.
1. medier (cd-rw, tape)
2. en ny pc udelukkende til backup.

Avatar billede movingrok Nybegynder
18. oktober 2001 - 20:48 #7
Jeg kan være dig behjælpelig med installation hvis du bor i Kbh.