Avatar billede andersleby Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:42 Der er 15 kommentarer

Athlon, temperatur

Jeg har en AthlonXP 1500+ (1,33 GHz) med en Silent Saturn II køler fra Datapoint.
CPUen bliver omkring 65 grader varm, uden at jeg har ikke leget med at overclocke.
Kan det virkelig passe, at den skal være så varm?
Hvor varm så sådan en blive?
Avatar billede krusnof Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:49 #1
Er du sikker på at din køler rør din processor 100%, og at der er kølepasta mellem dem!
Dumme spørgsmål, men bare for en sikkerheds skyld.
Avatar billede zeth Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:50 #2
hehe, det er jo AMD!
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:54 #3
Zeth > Fuck da dig med din 1,5 Ghz P IIII :D *GG*
Avatar billede andersleby Nybegynder
18. oktober 2001 - 10:55 #4
Ja, begge dele.
Men vi er da enige om, at det er for høj en temperatur, når jeg end ikke har overclocket, ikke?
Avatar billede j.robert Nybegynder
18. oktober 2001 - 11:07 #5
Ikke med AMD he,he.
- Står den opad en radiator er rummet ventileret.
Du kan evt. sætte blæser på dit kabinet.

Jeg ved ikke om det hjælper dig, men Athlon skulle have en Max. die temp på 95 grader.

Hér er link til vejledning af køling til din processor:
http://www.amd.com/us-en/Processors/ProductInformation/0,,30_118_756_3734^1039^1065,00.html
Avatar billede francke Nybegynder
18. oktober 2001 - 11:11 #6
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2001 - 13:11 #7
65° er i overkanten, ikke fordi CPUen tager skade men du kan ikke OC ret meget med den temperatur.
Check om der køleren er monteret korrekt, dvs tyndt lag kølepasta.
Falder temperaturen meget hvis du piller siden af kabinettet ?. Hvis ja, så trænger du til en eller kabinetblæsere, der skifter luiften ud i kabinettet.
Ellers er der ikke så meget at gøre andet end at skifte køler.
Den nye Coolermaster CB5-6G52 (http://www.coolermaster.com/TW/products/cpucooler/fcpga/cb5-6g52.html) kommer snart til Danmark, www.compumail.dk får den i næste uge. Den vandt helt suverænt denne test http://hardocp.com/reviews/cooling/roundup0801/index.html
Læg mærke til at den med standardblæseren holder en 1,6 Ghz Tbird på 52° og den siger kun 32dB.
Avatar billede bosse88 Nybegynder
25. oktober 2001 - 21:06 #8
hmmm, det der pis med AMD kan i godt droppe, man skal barte have en ordentlig køler, min Dragon Orb III Low-Noise køler min AMD Athlon Thunderbird 1100 mhz ned til 40 grader, 45 efter spil... Kan kun sige det samme som krusnof, enten det eller så har du dårlig køler....

PS! Hvis du ved hvor mange rpm den er på så kig i bios! Kan måske findes under PC Health Status, men det er forskelleligt fra bundkort til bundkort.....
Avatar billede bosse88 Nybegynder
25. oktober 2001 - 21:08 #9
barte= bare :)
Avatar billede andersleby Nybegynder
25. oktober 2001 - 21:24 #10
Den kører sgu stabilt nok, selvom den ligger ligger over 60 grader hele tiden. Jeg har kabinettet stående åbent, så den bliver brugt som radiotor i rummet!
Når den er stabil, så må temperaturen vel være noget, den kan leve med...
Avatar billede j.robert Nybegynder
25. oktober 2001 - 21:36 #11
Nemlig, som sagt har den en \"die\" på 95 grader!
- Men sørg nu alligevel for at have en god køler!
Avatar billede jacob733 Nybegynder
01. november 2001 - 14:09 #12
Selvom den måler 65 grader, så kan den da godt være varmere i selve \"die\'en\", da temp. føleren ikke kan komme helt hen til kernen, så temperaturen er nok oppe omkring 75 grader der. Så det er nok ikke klogt at gøre den ret meget varmere.
Avatar billede mr.gamma Nybegynder
05. december 2001 - 20:00 #13
Hej
JEG har en processor magen til din og min var også meget var til at starte med, men så købte jeg et higtower og så satte jeg en ekster strømforsyning i som kun trækker mine blæser (jeg har 6 blæser i)og nu kommer den kun op på (MAX) 30 grader
Avatar billede adidaz Nybegynder
21. januar 2003 - 20:00 #14
Du skal nok have et par Blæsere i dit cabinet feks. 1 til at suge ind i front og en til at suge ud bagi.
Jeg har selv en Athlon 1800+/1533/ der kører 1,67 ved 53 grader.
Avatar billede clawhammer Nybegynder
02. april 2003 - 21:45 #15
der er ikke noget problem med 65 grader. Athol XP kører stabilt ved 85 grader, men så heller ikke mere...