Avatar billede sargon Nybegynder
18. oktober 2001 - 07:13 Der er 4 kommentarer og
5 løsninger

Hjemmeside editor !!

Jeg vil gerne have at vide hvilken editorer der er bedst at bruge når man skal til at lave en hjemmeside
,(DEN MÅ MEGET GERNE VÆRE PÅ DANSK), Det jeg mener er hvilken har det bedste til at lave et godt digsin.
Digsinet skal være noget linene www.friserverplads.dk

På For Hånd Tak!!

//Niels
Avatar billede stig3 Mester
18. oktober 2001 - 07:38 #1
Hvis du vil have så meget assistance af editoren som muligt så vil jeg anbefale frontpage. Men det kommer selvfølgelig også an på hvilke sprog du har tænkt dig at anvende (javascript, asp, php, etc....). Skal det være statiske sider er frontpage dog det bedste.

Avatar billede jakobclausen Nybegynder
18. oktober 2001 - 07:51 #2
Stones Webwriter og TSW er begge to nogle gode programmer og begge på dansk.

Kan hentes her:
www.webwriter.dk
www.tsw.dk
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. oktober 2001 - 08:57 #3
Lige som jeg ikke kun har en skrugetrækker i min værktøjskasse, bruger jeg også flere forskellige editore, afhængig af hvad jeg skal lave.

- Frontpage til hurtig opsætning af sites. Generering af mange sider med links og tabeller
- Stones til almindelig kodning
- Visual interden eller frontpage scripteditor til ASP, Javascript og DHTML
- nodepat til hurtig koderettelse
- word til HTML konvertering af dokumenter

Jeg er også begyndt at kikke på dreamweaver og den ser lovende ud

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. oktober 2001 - 08:57 #4
interden = InterDev
Avatar billede koxxx Nybegynder
18. oktober 2001 - 09:04 #5
Ja man siger jo, at Macromedia Dreamweaver 4.0 er det bedste program, til dato til hjemmesider!!!
Avatar billede mrg Nybegynder
18. oktober 2001 - 09:10 #6
Dreamweaver 4 er en stor fornøjelse - der er ganske få problemer med det (stylesheets). Problemet er måske at det er ganske dyrt, og det lød ikke på spørgsmålet som om at det var planen :-)

Dreamweaver UltraDev kan alt det Dreamweaver kan, og så temmelig meget mere - det er ASP-hjælp når det er bedst - jeg har lavet opbygningen af www.fcva.dk uden at kunne kode...

God fornøjelse...
Avatar billede webshape Nybegynder
18. oktober 2001 - 09:53 #7
Jeg vil helt klart anbefale Dreamweaver 4 og slet ikke Frontpage, som efter min mening er et meget dårligt valg...

Held og lykke!
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
18. oktober 2001 - 11:19 #8
sargon .. har du også tænkt dig at tage en del af dine egne point i dette spørgsmål?? http://www.eksperten.dk/spm/121379
Avatar billede simonvalter Praktikant
18. oktober 2001 - 18:31 #9
UltraEdit-32 er rigtit god :) http://www.ultraedit.com/