Avatar billede harryfink Praktikant
18. oktober 2001 - 02:37 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Brænder-problem

Hej!

Jeg vil brænde en CD med alle de gratis 3D modeller fra 3dcafe.com, som jeg har downloadet. Der er 400 MB fordelt på godt 1700 filer, variende i størrelse, lige fra ganske få KB til den største på 3 MB. Nu har jeg forsøgt at brænde dem 3 gange.

Første gang på en almindelig Kodak skive med standard settings hvad angår ISO-opsætning osv. Den gik galt lige med det vuns med fejlmeldingen at strømmen af data blev afbrudt.

Anden gang var på en noname CD-RW med de laveste settings, så lave at den skulle fungere med Win3.1 og DOS! :) Den lykkedes faktisk, men så ikke alligevel, da det HTML menusystem jeg har lavet til den ikke fungerede, da den cuttede filnavnene helt ned til 8+3 (kunne jeg jo have regnet ud...)

Tredje gang var med en VIVAstar cd, og da klarede den sig godt halvvejs inden den gik død med samme fejlmelding som ved den første.

Min brænder er en Creative CDRW 8x4x32 - jeg brændte med 4x speed ved alle 3 forsøg. Min PC er en 233 mhz MMX med 192 MB RAM, og jeg bruger Nero 4.0. Jeg er musiker og har brændt mange cd\'er med min egen musik (tjek gerne musikken ud på http://www20.brinkster.com/permanentgaze !!) og der er så godt som aldrig problemer.

Hvad går der galt? Den burde vel sagtens kunne klare 1700 filer? Er det indstillingerne den er gal med? Håber I kan fortælle mig det, jeg vil helst ikke spilde alt for mange cd\'er...!! :)

Venlig hilsen Mikkel
Avatar billede wismann Nybegynder
18. oktober 2001 - 02:57 #1
Det er fordi, det er så mange filer som den skal læse og brænde på samme tid, så går den ind og skaber problemer, fordi den skal læse og skrive på samme tid og når du kun har 233 mhz går det galt fordi dit dine ide porte bliver over belastede. når man fx. brænder en musik cd så er det ca. 15-17 filer man brænder ud d.v.s. den læser en fil og brænder den ud o.v.s. men når det er 1700 filer på en 233 mhz kan det kun skabe problemer. Sorry to say, men få dig en hurtiger com.p

*Wismann*
Avatar billede laserus Nybegynder
18. oktober 2001 - 03:54 #2
allerførst. jeg har ikke super forstand på brændere men har før prøvet det med en Philips- CD/RW400,at den stopper pludseligt. jeg kunne dog heller ikke brænde musik cd\'er til sidst, så hvis du nu heller ikke kan brænde musik cd\'er mere, og den nærmest er helt død, så prøv at tage den fra, uinstaller alle brænderprog.+drivere osv.lukke compen helt. evt starte igen og køre en lille tur uden brænder,og så lukke igen for at den nu også har fattet det. det lyder måske skørt men det virkede her.
Jeg tror ikke foreskelden på skiverene spiller den store rolle her.

Men ellers, 1700 filer ER mange. hvad med nogle pakket Zip.filer.

Der er jo også Nero5.05 , godt program

Ha ha, tjekkede selvfølgeligt dit link
Du har godt nok en heftig musiksmag smag smag smag
det var nu ok.

for tiden er det
Fate no more,Annihilator,Steave vai,Grage howe,greed,Nine inch nails,Jazz og fed Funk, der fylder mine øre til hverdag
Venlig Hilsen Laserus
Avatar billede harryfink Praktikant
18. oktober 2001 - 11:44 #3
Hej! Tak for jeres svar! Vil det hjælpe hvis jeg zipper det hele til ÉN stor fil?? Jeg frygtede at det var det der var galt, nemlig... :(

Laserus>> Jo tak, håber osse du kunne lide musikken! :)
Avatar billede laserus Nybegynder
18. oktober 2001 - 23:58 #4
Måske ikke lige en fil , men en 5 10 20 stykker.
sådan ville jeg prøve at gøre det. øhhm,,kunne du stadig brænde en musik cd?
Avatar billede wismann Nybegynder
19. oktober 2001 - 06:42 #5
jeps det vil hjælp hvis du zippede det hele til en stor fil
Avatar billede laserus Nybegynder
22. oktober 2001 - 21:01 #6
musikken går an for en nysgerrig sjæl.
an. dit problem
altså prøv at høre her... du pakker det hele i 5 zip.filer og når du så brænder det, så gør i 2xspeed eller endnu mere sikkert, x1speed . det virker på selv en pentium 166 . så det skal det også her. jeg tør godt sætte den disk på spil. prøv det.
Avatar billede laserus Nybegynder
31. oktober 2001 - 23:50 #7
virker det med zip.filerne og 1xspeed?
Avatar billede laserus Nybegynder
13. november 2001 - 00:26 #8
Harryfink
Hvis svarene er gode nok, hvorfor får vi så igen point???????????
Avatar billede drone Nybegynder
13. november 2001 - 00:33 #9
Prøv at lave et iso.image først. Så ligger alle filerne samlet lige klar til at brænde.
Avatar billede harryfink Praktikant
19. november 2001 - 16:11 #10
Ups, undskyld jeg ikke har fået givet jer points!!! Tak for hjælpen!!