Avatar billede trixx Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:48 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Bios update

Jeg har en gammel Ibm 2137-E30, som jeg vil gerne vil have sat 2x 64mb ram i.

Når jeg tænder maskinen med to 64mb monduler starter den fint op, men efter lidt tid opstår der fejl i windows.

Bundkortet er et Acer V58XA-1 hvor til jeg kan ikke finde en bios update.

Er der nogle muligheder for at få det til at virke ?
Avatar billede wismann Nybegynder
18. oktober 2001 - 02:59 #1
hvilke fejl er det?????????
Avatar billede trixx Nybegynder
18. oktober 2001 - 03:24 #2
Blå skærm med flere forskellinge fejlmeldinger...
Avatar billede halifax Nybegynder
18. oktober 2001 - 03:31 #3
Jeg har en gl. 2137 E50 - mener det var blandt de første IBM med 100MHz FSB. Har p.t 160Mb pc100 i den. Jeg tror der er risiko for at det er forkerte ram, du måske har sat i den - selv om den godt nok starter op, så kommer fejlene.
Jeg har søgt BIOS til min E50 men mener at kunne huske, at bios ikke kunne opgraderes. IBM skod. Nok det samme for din E30\'er.

Avatar billede trixx Nybegynder
18. oktober 2001 - 03:40 #4
Nej, rammene skulle være gode nok... De har fungeret fint i en anden IBM.
Problemet er computeren ifølge manualen max. understøter 2x 32mb ram :( Det problem kunne måske løses med en bios update... Men en sådan er ej at finde :/
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. oktober 2001 - 06:17 #5
Har lige brummet lidt rundt på IBM site. Tilsyneladende er der ikke en BIOS update til en E30, så jeg prøver lige noget andet......
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. oktober 2001 - 06:32 #6
Sorry der er ingen BIOS update til den maskine på IBM\'s FTP. Derfor bør du nok ikke opdatere maskinen hvis du finder en på en ikke IBM side.

Du kan eventuelt selv kikke på deres hjemme side eller prøve at ringe til supporten og høre om det virkeligt kan være rigtigt.

Her er stedet jeg søgte!
ftp://ftp.pc.ibm.com/pub/pccbbs/allfiles.txt
Avatar billede halifax Nybegynder
18. oktober 2001 - 15:17 #7
trixx - Jeh har søgt bios opdate til E50 bl.a for at kunne bruge en harddisk større end 8.4GB. Jeg fandt den ikke og har svaret, at jeg ikke mener du kan finde en til din E30 .....  Undres derfor lidt over at du afviser mit svar 18/10 2001 03:31:29