Avatar billede lazz1 Nybegynder
25. februar 2000 - 13:06 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Problem med bærbar computer

Dav jeg har et problem med en bærbar computer. Der er et Biospassword på den.
Det var en jeg lånte af min halvfars søsters mand som han har fået af arbejdet. Men han har glemt password´et. Hvad kan man gøre?. Hos firmaet hvor den er købt fra skal de have 2000.- kr for at få fjernet koden. Kan det ikke gøres nemmere - og gratis!. Det ville være så fedt med et svar!!!.

-Lazz1
Avatar billede Dan Nim Seniormester
25. februar 2000 - 13:10 #1
(brug en hammer)

Nej, pjat til siden.

Det du kan prøve at gøre. At skille maskinen ad (pas på når det er en bærbar) - og finde det lille batteri som sikkeret sidder på bundkortet Tage det ud, og lade maskinen stå et lille stykke tid, tænd den så igen. uden det batteri.

Noget andet du også kan prøve, er at kigge i den manual som høre til makien, og finde et sted på bundkortet hvor man kan Resette sin CMOS - derefter skulle det password være fjernet.
Avatar billede delwin Nybegynder
25. februar 2000 - 13:51 #2
Det mest normale på bærbare er pheonix bios'er.. Der er meget meget simple at bryde bios passwordet på..

Hvis det er en pheonix bios og du taster passwordet forkert ind 3 gange skriver den en række tal og bogstaver.. Disse tal og bogstaver svarer til passwordet bare krypteret..

Her er koderne til de forkellige bogstaver..

A  = E1
B  = 03
C  = E2
D  = 02
E  = 21
F  = 12
G  = 22
H  = 32
I    = 71
J  = 42
K  = 52
L  = 62
M  = 23
N  = 13
O  = 81
P  = 91
Q  = 01
R  = 31
S  = F1
T  = 41
U  = 61
V  = F2
W  = 11
X  = D2
Y  = 51
Z  = C2
Æ  = 72
Ø  = 82
Å  = A1
1  = 20
2  = 30
3  = 40
4  = 50
5  = 60
6  = 70
7  = 80
8  = 90
9  = A0
0  = B0

Så hvis der står "E11361F1" ville passwordet være "anus" :-)
Jeg kom i en brandert til at ændre mit biospassword til anus..

Håber det hjælper..

Delwin
Avatar billede Dan Nim Seniormester
25. februar 2000 - 13:54 #3
"Jeg kom i en brandert til at ændre mit biospassword til anus.."

Sådan noget kommer man altså ikke til
Avatar billede delwin Nybegynder
26. februar 2000 - 21:36 #4
Tjaa... Der sker mange bizare ting... Efter indtagelse af en masse sprut...
Avatar billede one Nybegynder
28. februar 2000 - 05:58 #5
jeg har samme problem med min  fujitsu lifebook b110  men naar jeg har  trykket "min" bios password forkert 3 gange saa siger den kun "system disabled"  ingen raekke tal/bogstaver eller noget det er ogsaa pheonix bios  det eneste som jeg kan finde af tal osv  er naar den starter op og gaar ind i windows lige inden naar jeg kan trykke paa  F2 faar at gaa ind i  setings paa min bios  skriver den det her

MHD2032AT  ?

naa men haaber i kan hjaelpe for det r lidt skod (:\

Avatar billede jnie Nybegynder
28. februar 2000 - 11:40 #6
Avatar billede lazz1 Nybegynder
28. februar 2000 - 20:55 #7
Jeg har fået det til at virke nu
Avatar billede one Nybegynder
28. februar 2000 - 21:59 #8
ikke mig jeg saetter 140 point til den som kan loese mit problem  fra overstaaende  og lazz1  LUK ikkke dette spm (:
takker

andreas
Avatar billede lazz1 Nybegynder
29. februar 2000 - 07:39 #9
Hvad er det for en pc du har One ?
Avatar billede lazz1 Nybegynder
29. februar 2000 - 07:43 #10
Men jeg har nu fået et nyt problem!
Efter den virkede installerede jeg et spil. Another World for at være helt nøjagtig (et røvgammelt spil)
Da jeg startede Setup filen og indstilte det. Jeg startede spillet og pcén gik i sort!.
Hver gang jeg starter computeren går den i sort.

Kan det være fordi jeg eventuelt har fået sat et lydkort på ved et uheld?. Det skulle man da ikke tro?. Der er ikke lydkort i computeren nemlig!.

Lasse
Avatar billede asshole Nybegynder
29. februar 2000 - 17:31 #11
jeg har en fujitsu b110 lifebook
Avatar billede asshole Nybegynder
29. februar 2000 - 17:43 #12
skrev han hvad tror i saa det betyder?
Avatar billede lazz1 Nybegynder
29. februar 2000 - 17:55 #13
Hvad mener du asshole
Avatar billede one Nybegynder
29. februar 2000 - 21:34 #14
tror han mener at jeg har en fujitsu lifebook biblo 110 dk model  med nt og phoniz eller hvad det hedder bios model 4.0
Avatar billede lazz1 Nybegynder
01. marts 2000 - 07:45 #15
Nååååååååååårh
Avatar billede lazz1 Nybegynder
02. marts 2000 - 16:48 #16
Jeg har fået den til at virke.
Jeg åbnede tastaturet og tog det "store" grønne batteri ud og lod det ligge et par minutter smækkede det i igen og nu spinder den som en mis!