Avatar billede drage Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Luk browser

Har lavet en chat i et lille externt vindue.

har lavet en submit inde i en form, der sender til en fil der logger en ud.

Når man så er logget ud, ville det værer smart hvis den gad at lukke den lille externe browser bagefter, kan dette lade sig gøre, og hvordan ?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:02 #1
Hivs formen ligger i det vindue der skal lukkes kan du gøre sådan her:

<form onSubmit=\"setTimeout(\'self.close()\',250\">
Avatar billede fc132 Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:06 #2
tekst: <A HREF=\"java script:window.self.close()\">Close Window</A>

Knap: <input type=\"button\" value=\"Luk\" onClick=\"window.close();\">
Avatar billede drage Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:17 #3
Ingen af delene har givet resultat.
Jeg har lavet det sådan her:

    <form action=\"chatmain.php\" target=\"main\" method=\"post\" onClick=\"window.close();\">
    <input type=\"hidden\" name=\"logud\" value=\"true\">
    <input type=\"submit\" value=\" Logud \" class=\"input\">
    </form>

Ovenstående ligger i en fil, der er en del af en masse frames. Det er meningen at hele vinduet skal lukkes. Ved ikke om det har noget at sige !
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:18 #4
<form action=\"chatmain.php\" target=\"main\" method=\"post\" onSubmit=\"setTimeout(\'top.close()\',250\">
Avatar billede drage Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:20 #5
nikolajdu: har jeg også prøvet...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:22 #6
Nej det har du næppe. Jeg har ændret det til top.close()

Top er det øverste led i et frameset. Altså hele vinduet og ikke kun en ramme. De kan nemlig ikke lukkes alene.
Avatar billede drage Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:23 #7
hov :) havde jeg ikke lige set...

desværre ingen resultat...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:25 #8
Så må du smide noget kode. For du må gøre noget galt.
Avatar billede drage Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:27 #9
okay - framesettet ser sådan her ud:

<frameset rows=\"60,*,60\" border=\"0\" frameborder=\"no\">
    <frame name=\"top\" src=\"chattop.php\" scrolling=\"no\">
    <frameset  cols=\"*,120\">
        <frame name=\"main\" src=\"chatmain.php\" scrolling=\"no\" frameborder=\"0\">
        <frame name=\"hojre\" src=\"chathojre.php\" scrolling=\"no\" frameborder=\"0\">
    </frameset>
    <frame name=\"bund\" src=\"chatbund.php\" scrolling=\"no\" frameborder=\"no\" border=\"0\">
</frameset>

Formen i framen sådan her:
    <form action=\"chatmain.php\" target=\"main\" method=\"post\" onSubmit=\"setTimeout(\'top.close()\',250\">
    <input type=\"hidden\" name=\"logud\" value=\"true\">
    <input type=\"submit\" value=\" Logud \" class=\"input\" style=\"font-size: 10px; background-color: #6699EE;\" onMouseOver=\"this.style.background=\'#999999\';\" onMouseOut=\"this.style.background=\'#6699EE\';\">
    </form>

Andet der skal bruges ??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:30 #10
Får du en advarsel med noget ala \"..forsøger at lukke vinduet\"???
Avatar billede drage Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:34 #11
Nikulajdu - nej ingenting... den lader bare som om at den ikke ved hvad det er jeg mener... møgbrowser !
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:37 #12
Hov jeg mangler en )

prøv så:

<form action=\"chatmain.php\" target=\"main\" method=\"post\" onSubmit=\"setTimeout(\'top.close()\',250)\">
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. oktober 2001 - 01:40 #13
Fik du det til at virke?