Avatar billede cyigen Nybegynder
25. februar 2000 - 11:56 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Windows NT

Hej er der nogle der kan hjælpe mig med at formatere min Windows NT. Jeg kan ikke huske koden til at komme ind og den gidder ikke ind i DOS. Hvordan skal jeg formatere den og hvordan skal jeg lave den om til Windows 98???
Avatar billede sjensen Nybegynder
25. februar 2000 - 12:06 #1
Hvis din maskine kan boote fra CD så sæt den til det, læg win98 cden i of start installationen af win98. I begyndelsen kan du fortælle at du vil have formetteret din hd, inden win98 bliver installeret.

En anden mulighed er at lave en dos eller win98 boot-disk (hvis du har adgang til en dos eller en win98 maskine) og starte din maskine med den. Husk at få lagt hhv. Fdisk og Format over på disketten. Hvis din maskine ikke kan boote fra en cd skal du desuden sikre at de nødvendige filer og opsætning af linierne i Config.sys og Autoexec.bat er med på disketten, ellers får du ikke adgang til dit cd-drev når disken er formatteret.

I fdisk skal du starte med at slette den NON_DOS partition der ligger på hd-en.
Avatar billede Dan Nim Seniormester
25. februar 2000 - 12:09 #2
DOH...du har dummet dig godt og grundigt.

Det er ikke sådan ligeee at komme ind i ens NT igen

Det enste sted jeg kender hvordan at man kommer ind, finder du her :

http://www.supportweb.dk/support/microsoft/winnt/tips/tip0100.asp
Avatar billede snowball Novice
25. februar 2000 - 12:21 #3
Den måde chatstuff har fundet er alt for besværlig !

Kig her i stedet:

http://www.ntsupport.dk/0000/0026.html

Snowball
Avatar billede Dan Nim Seniormester
25. februar 2000 - 12:23 #4
Snowball > ja, du har sku ret
Avatar billede cyigen Nybegynder
25. februar 2000 - 12:52 #5
jamen kan jeg da godt bare formatere den med en windows 98 CD??
eller skal jeg gøre det med en Windows NT også når jeg er kommet ind i windows instalere windows 98????
Avatar billede Dan Nim Seniormester
25. februar 2000 - 12:54 #6
Er det et NTFS drev ?
Avatar billede cyigen Nybegynder
25. februar 2000 - 13:02 #7
jeg kan ikke komme ind i DOS hvordan skal jeg så gøre det?? lave det om ved BOIS så den formatere med CD??
Avatar billede Dan Nim Seniormester
25. februar 2000 - 13:04 #8
Kan du heller ikke starte op på en bootdisk ?
Avatar billede sen8or_slettet Nybegynder
25. februar 2000 - 13:46 #9
HA-HA cyigen.
Er der overhovedet noget, du ved noget om? Er du sikker på, at det er din maskine?

SEN8OR
Avatar billede kobojt Nybegynder
25. februar 2000 - 13:55 #10
Hvorfor fanden svarer i på cyigen's opslag ? Han accepterer jo ikke sine svar så i kan få jeres points !!!
Her er et godt eksempel:
http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=11164

Kobojt
Avatar billede cyigen Nybegynder
25. februar 2000 - 17:37 #11
ja jeg kan mange ting jeg har lige fået Windows NT det kender jeg slet slet ikke. Jeg kan da rigtig mange ting men kan man formatere med en Windows 98 CD uden at komme ind i DOS???

Altså bare finde det inde i Bois??
Avatar billede sen8or_slettet Nybegynder
25. februar 2000 - 23:48 #12
Hvad er dit problem egentligt, sygigen?

Du har fået så mange svar på dine andre spørgsmål og så giver du bare dig selv pointsene? Med en tåbelig dd-bemærkning?

SEN8OR
Avatar billede sen8or_slettet Nybegynder
25. februar 2000 - 23:51 #13
...Iøvrigt: Hvad er det dog, du vil finde inde i BIOS? :-)

SEN8OR
Avatar billede cyigen Nybegynder
26. februar 2000 - 11:43 #14
jeg har en boot disk men den er vidst for gammel hvor kan man skaffe sådan en ny boot diskette hende??
Avatar billede ksss Nybegynder
26. februar 2000 - 23:37 #15
For at lave et sæt boot disketter til NT, kører du winnt.exe i folderen \i386
på din WINNT CD den vil så bede om tre tomme disketter, som derefter vil være dine boot disketter til NT.

mvh

Mikael.
Avatar billede mareman Nybegynder
28. februar 2000 - 09:03 #16
Prøv lige at se idioten. Det er da utroligt, som ukrudt spreder sig...

http://www.softadvice.dk/forum/forum.asp?klub=java&vis=110#110