Avatar billede biggs Nybegynder
28. maj 1999 - 16:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Installering af NT Webserver, hvordan

Jeg har fået lov til at stille min egen webserver op på mit arbejde. Men jeg har ikke forstand på installering af en sådanne. Den skal bruges til at hoste alle mine egne domæner... Er der en "gør sådan" vejledning???

Biggs
Avatar billede sundahl Nybegynder
28. maj 1999 - 17:18 #1
Installer først servicepack min. 3
Installer derefter ie 4.01
derefter option pack som kan downloades fra microsoft.com
og du skulle være kørende.
Derefter evt. service pack 5
ps. har du en DNS kørende ??
ellers kan jeg uddybe det på mail
Med Venlig Hilsen

Sundahl@digiweb.dk
Avatar billede biggs Nybegynder
30. maj 1999 - 23:55 #2
Til Sundahl

Når man installerer serveren, så spørger den om den skal være PDC eller Stand-Alone..... hvad skal man vælge????
Avatar billede hojben Novice
31. maj 1999 - 09:52 #3
Tag endelig PDC, i tilfælde af at du får lov til at sætte en BDC op...
Avatar billede kdn Nybegynder
28. august 2000 - 10:39 #4
>>hojben

Hvad nu hvis der er en PDC på netværket i forvejen, går det så ikke galt... Hvad sker der iøvrigt hvis man gør det alligevel ???
Har aldrig prøvet!!!
Såvidt jeg ved kan der kun være éen PDC på samme net
Avatar billede hojben Novice
28. august 2000 - 10:44 #5
Du kan sagtens have flere PDC\'er på samme net... uden problemer..
Avatar billede kdn Nybegynder
28. august 2000 - 18:40 #6
>>hojben

Jeg sidder her med en bog af Regnar Ingversen der hedder \"Netværk til MS Windows NT4 Server\", og der står nederst på side 17:

Der kan være én PDC i et domæne.

Der kan derimod være flere BDC\'er i et domæne.

...eller har jeg misforstået noget ?
Avatar billede hojben Novice
28. august 2000 - 18:44 #7
Måske... Der kan godt være flere PDC\'er i samme netværk, de må/kan bare ikke være i samme domæne..

Der kan være én PDC i et domæne. >> Dette er korrekt og egentligt logisk nok, men du kan altså godt installere en PDC mere, bare ik i samme domæne.

PDC1 har fx. 192.168.192.1
PDC2 har fx. 192.168.192.2

og domænet hedder fx. PDC1DOM + PDC2DOM

Ingen problemer i det..
Avatar billede kdn Nybegynder
29. august 2000 - 09:26 #8
Nå ja, netværk og domæne er jo to forskellige ting, sorry.....