Avatar billede nicki Nybegynder
17. oktober 2001 - 16:33 Der er 9 kommentarer

Beskæring af billeder

Jo altså, jeg har nogle billeder som er 60 pix\'s bredde og 1920 høje. Dem vil jeg gerne ha\' beskåret sådan at de bliver til 32 små billder af 60 x 60. Problemet ligger i at der er pænt mange af slagsen, og jeg gidder ikke til at gøre det manuelt, så er der nogen der har nogen go\'e ideer.

Håber i kan hjælpe
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
17. oktober 2001 - 16:35 #1
Hvis du bruger Photoshop 6 - ka\' du evt bruge slice-værktøjet - bare en idé
Avatar billede nicki Nybegynder
17. oktober 2001 - 16:37 #2
Ja jeg \"bruger\" photoshop, men jeg har nu aldrig set at slice værktøjet kan automatiseres på den måde....... desværre
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
17. oktober 2001 - 16:41 #3
Hvis du slicer billedet ka\' du jo bagefter gemme de enkelte slicede stykker og på den måde gøre det hurtigt.

Brug evt. ImageReady.

Put dine billeder ind i lag - så er det \'næsten\' automatisk
Avatar billede sh-dk Nybegynder
17. oktober 2001 - 16:41 #4
Du kan bruge et program som hedder slicer.

Når du første gang har lavet et slice, gemmer programmet en skæreskabelon, som du så kan bruge på efterfølgende billeder. Det kræver dog at alle billeder er lige store, men det er de jo åbenbart hos dig, så det skulle ikke blive noget problem.

Jeg kan ikke huske hvor jeg har hentet det på nettet, men jeg kan maile det til dig hvis det har interesse.
Avatar billede thyrring Nybegynder
17. oktober 2001 - 16:43 #5
Lav en action i imageready og kør den på en mappe med de filer du skal klippe op...

Tag lige en sikkerheds kopi inden... der kan gå meget galt...
Avatar billede nicki Nybegynder
17. oktober 2001 - 16:45 #6
sh-dk// det lyder præcis som det jeg har brug for....

ezrage@sol.dk
Avatar billede sh-dk Nybegynder
17. oktober 2001 - 16:49 #7
Det er hermed sendt
Avatar billede nicki Nybegynder
17. oktober 2001 - 17:00 #8
jeg kigger lige på det.... vender tilbage når jeg har fundet ud af hvilket metode jeg vil bruge ok
Avatar billede arnoform Nybegynder
01. november 2001 - 14:56 #9
Du tager det første billede trykker på record knappen  i photoshop action og laver dine justeringer
Når du er færdig med det skulle den meget gerne havde gemt alle de justeringer som en action.
Næste billede trykker du bare play action, og den laver hele lortet selv, sådan fortsætter du bare til du er færdig, problemer spørg igen