Avatar billede netbabe Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:27 Der er 5 kommentarer

Lave om på tastaturet

Kan man på nogen måder bytte om på nogle taster så f.eks. Ctrl og Alt bytter plads? Findes der evt. specielle tastaturer som kan programmeres som man vil have dem?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:34 #1
Hvad ide er der i det? (Undskyld jeg spørger)
Avatar billede netbabe Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:36 #2
En af mine kolleger er blevet så god til at undvære sin mus at hun har fået \"tastaturarm\" i stedet for. Så hun vil gerne bytte om på nogle taster for at skåne sine fingre.
Avatar billede jhol00 Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:49 #3
Jeg mener, at der er mulighed for netop dette, hvis du installerer \"hjælp til handicappede\" i windows 98/ME/2000 - her er der mulighed for at lave specielle opsætninger for folk, der har større eller mindre problemer med den slags - check det ud!
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2001 - 02:45 #4
I anledningen synes jeg lige i skal have flg. historie fra www.guld.dk med:

Overskrift
En mand der havde snakket med 4 supportere før han endte hos mig, havde fået fejlen \"forkert brugernavn eller adgangskode\". Jeg tænkte, at så dårlige kunne vores supportere ikke være til at løse problemer, så mit første indtryk var at han måtte taste forkert. Jeg bad ham gå ind i Word for at se hvad han skrev.
Da jeg allerførst bad ham trykke på tasten \"z\" kom der et \"a\" frem på skærmen, så bad jeg ham trykke på tasten \"q\" hvor der så kom et \"s\". Nu tænkte jeg, enten så er manden analfabet eller også må han jo have flyttet sine taster - på spørgsmålet om hvorvidt han havde flyttet sine taster, svarede han \"ja\". Han troede at funktionerne flyttede med tasterne, så han havde flyttet de taster han ikke brugte så tit til venstre på tastaturet, og de taster han brugte til højre på tastaturet. Det værste var nu at vi skulle flytte tasterne tilbage.

Han havde ikke selv lagt mærke til fejlen da han kun brugte computeren til at surfe med.

//LecTer
Avatar billede netbabe Nybegynder
01. november 2001 - 14:29 #5
Hjælp til Handicappede giver desværre ikke lige den mulighed, kan jeg se.