Avatar billede dulli Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:07 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

CS-maps - 3dmax exporter til Worldcraft??

Jeg er ved at lave ne bane (map) til Counter-Strike....Er der nogen der ved om man kan exportere en .max fil til Worldcraft(Counter-Strike map program)?
Avatar billede thundercall Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:21 #1
ja,.. man kan ikke,... der vil komme ALT for mange polygoner til, da Max bruger et TriAngle system,..

hvis det er en enkel model kan det jo være at WC kan importe den,... hvis WC kan importere 3DS/DXF eller anden fil som Max kan Export...

ellers tror jeg ikke at det er muligt.

P.S: Jeg ved _meget_ lidt om Worldcraft, da jeg kun bygger i UnrealEd2
Avatar billede krismort Nybegynder
19. oktober 2001 - 14:43 #2
hmm i gamle dage kunne man få et plugin til 3ds hvor man kunne lave baner til quake / quake2...Jeg ved ikke om det kunne være til noget hjælp men jeg ville bare lige sige det.

Kristian
Avatar billede sharkmeat Nybegynder
22. oktober 2001 - 18:41 #3
Hvorfor bruger du 3Dmax ????

Nr 1... Du skal definere nogle StartSteder. Informationer osv. det kan du IKKE i max.

At lave en bane er meget mere end bare at klaske nogle klodser sammen.

Du skal f.eks programere en dør. DU skal definere lys. At lave baner til halflifeEnginen i 3dMax HOLDER IKKE!!!!!!

Brug dog WC. Jeg har selv mappet i Wc i snart 4 år nu. Det program holder for vildt. Kan du ikke finde ud af wc, burde du nok holde dig væk fra Mod-Miljøet........
Avatar billede sharkmeat Nybegynder
22. oktober 2001 - 18:52 #4
Jeg bruger 3Dmax til models. Dvs Våben, Figurer og hvad man nu skal bruge.

Wc er godt til HalflifeMaps. UnrealED2 er Super fed. Men kan den lave HL-maps ??

http://www.museth.ishoejby.dk/mod/mod.htm
Avatar billede thundercall Nybegynder
22. oktober 2001 - 18:56 #5
jeg har lige været på WC ;D
Avatar billede krismort Nybegynder
22. oktober 2001 - 19:02 #6
sharkmeat : Det ser ret fedt ud det mod du har gang i der :)
Avatar billede thundercall Nybegynder
22. oktober 2001 - 19:05 #7
UnrealEd2 er kun til Unreal Tournament og Unreal med 226 Final Patch (UT Optimering)

der er STOR forskel på HalfLife mapping og Unreal mapping...
I HalfLife (Quake Engine) bygger man i ingenting,.. hvilket ofte giver mange Leak
I Unreal bygger man ved at grave ud først... man såkaldt \"Boolean\".

dette gør at det er langt nemmere at lave huller/døre/vindure i Unreal...
Avatar billede thundercall Nybegynder
22. oktober 2001 - 19:09 #8
sharkmeat: fede våben!! der er da vist en del flere polygoner end CS\'s våben,... NICE :D
Avatar billede sharkmeat Nybegynder
22. oktober 2001 - 23:10 #9
I halflife kan man sagtens lave Boolean, men det giver som sagt mange leaks hvis man ikke passer på. Derfor bruger jeg LegoKlods-metoden. Træner man lidt med metoden, kan man tit opnå et bedre resultat, uden at skære i klodserne.

Min mp5 ligger over grænsen. Men der er den oxo fuld. Når jeg har animeret den, skærer jeg de faces man ikke ser væk, og regner med at kunne fjerne 1/3 faces. Og på den måde kommer den ned under 300Mhz spærregrænsen.

CsModels er Super SKOD. De ligger alt for højt, mht faces. Og Vores ven har kludret meget med nogle af modellerne. F.eks colt\'en. Reloader du, hiver han i \"Kammer-tømmeren\". hehehe. Den rigtige reload sidder oppe bag håndtager. Men det viser jo bare, hvor lidt personen ved om realistme.

Tak for din kritik =)
Avatar billede thundercall Nybegynder
22. oktober 2001 - 23:59 #10
ja,... og klik når våbene er løbet tør for ammunition,... der er kun et klik, da automat-våben bruger rekylet til at række hammeren tilbage, så man ikke behøver at trykke aftrækkeren, men kun et lillet \"tryk\" for at kunne holde hånden stille...
Avatar billede sharkmeat Nybegynder
23. oktober 2001 - 16:57 #11
Jeg spiller HardBall.... Så jeg har en MP5 i 1 : 1
Har oxo en Beretta i 1 : 1

Det er meget bedre, end at sidde og lave models på baggrund af billeder......

Folk der lavede Firearms, købte da oxo hardball våben at modelere after......
Avatar billede sharkmeat Nybegynder
23. oktober 2001 - 17:01 #12
Men tilbage til Dit SPG dulli.......

Du kan godt eksportere fra max til hl. Men der vil opstå en masse fejl, når du compiler banen. Derfor vil mit råd være at du laver HL-maps i WC

http://www.vlatitude.com/  Er et super godt sted at starte =)
Avatar billede thundercall Nybegynder
23. oktober 2001 - 17:13 #13
eller venter på at der kommer en addon til gmax,...
Avatar billede sharkmeat Nybegynder
24. oktober 2001 - 15:44 #14
Kan man definere Startsted i Max ???

Kan man definere BombZone i max ???

WC holder.... At bruge 3D max til banedesign, holder kun når det er til 3Dengines som er specifikt lavet til det. Som f.eks Hitman\'s...