Avatar billede zweeepz Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:52 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

CD-brænder

Er der nogle ting jeg skal være specielt opmærksom på når jeg skal købe CD-brænder? Jeg har plads på mine IDE-kabler til en brænder, så det er ikke et problem.

Er der måske også nogen som kan give mig et link til nogle nye brændertests eller lignende? Jeg har været på Toms Hardwareguide, men der er ikke meget test.
Avatar billede koxxx Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:55 #1
Prøv på www.edbpriser.dk
Avatar billede rexisgod Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:55 #2
jeg mener at det er enten i Datatid eller Privat Computer de lige har haft en brænder test.
Men jeg vil anbefale en Plextor 16x10x40 den virker upåklageligt og har Burnproff (så man undgår at brænderen stopper hvis den ikke for data hele tiden)
Det bedste er at køre brænderen på et seperat IDE kabel.
Men hvis du kører brænderen på samme kabel som CD\'Rom (aldrig på samme som harddisken) så HUSK at sætte brænderen som Master.
Avatar billede Xelot Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:55 #3
Ja en brænder må MEGET gerne have burn-proof. Så er man fri for alle de fejl-brændinger... Det nye Nero 5.5 tror jeg det er, kan man teste sit brænder drev for en masse ting.
Avatar billede koxxx Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:56 #4
Der kan du også finde gode tilbud på brændere
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2001 - 11:56 #5
LiteOn laver billige og hurtige brændere..
Avatar billede koxxx Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:57 #6
Prøv at gå ind under produktguide på www.edbpriser.dk og så ind under brændere, der er en rigtig god købeguide.
Held og Lykke
Avatar billede face Nybegynder
17. oktober 2001 - 12:01 #7
Plextor er guder inde for brændere =))
Jeg ville nu vælge SCSI løsning =)
Men jeg tror ikke at de er lige så hurtige som IDE..
Avatar billede kludedukken Nybegynder
17. oktober 2001 - 12:01 #8
Avatar billede kludedukken Nybegynder
17. oktober 2001 - 12:06 #9
Men vil ellers tilslutte mig at \"burnproof\" må være et must. (el. lign. teknologi).
samt, at LiteOns brændere er Gode og billige.

Har selv en 16x LiteOn.
Avatar billede zweeepz Nybegynder
17. oktober 2001 - 12:06 #10
Takker :)
Avatar billede zweeepz Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:00 #11
For andre i samme situation kan jeg anbefale:
www.cdrlabs.com
Avatar billede zweeepz Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:01 #12
Kludedukken> har din 16x \"overwrite\"?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:12 #13
Jep ! - du kan se min her : http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1274847894 - Eller i hvertfald en magen til :o)
Avatar billede zweeepz Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:19 #14
Det er ellers en flot en du har :)

Jeg sidder i det dilemma nu at jeg ikke ved om jeg skal købe en 16x eller en 24x Lite-on. Det eneste jeg kan se, der taler for at købe en 24x var at den helt sikkert understøttede overwrite (ikke re-write). Men hvis du er sikke på at jeg kan forsøge mig med 90min cd\'er i 16x, så er der ikke rigtig nogen grund til at bruge de 500 kr. ekstra.
Avatar billede zweeepz Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:24 #15
http://www.cdrlabs.com/review.php3?reviewid=53&page=Features

Jeg kunne jo bare have kigget ordentligt efter, så ville jeg selv kunne have set at den understøttede overburning.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:36 #16
Ville ikke selv gi\' de penge for den sidste hastighed, da det er den eneste forskel jeg kan se.
Avatar billede zweeepz Nybegynder
17. oktober 2001 - 15:07 #17
Nu har jeg en magen til din :)