Avatar billede andersm Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:40 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

e-mail skabelon

Hej

Hvordan er det lige man gør...

Jeg har lavet en html fil, med tekst og billeder, som jeg ønsker at sende ud som et elektronisk nyhedsbrev ligesom haburi og mange andre gør. Hvordan gør man lige det, i outlook 2000
Avatar billede andersm Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:42 #1
det skal ikke være som en vedhæftet fil
Avatar billede andreasv Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:45 #2
Ja, det kan du godt...
Du skal bare lave formatet på din mail om til html! Herefter skriver du bare derud af, eller paster din kode ind...

/AndreasV
Avatar billede andersm Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:47 #3
jeg forstår ikke rigtig jeg laver den der html fil, og hvordan får jeg så lige den indsat i outlook?
Avatar billede bernoulli Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:50 #4
Åbn HTML-filen i det program, du redigerer i.

I kildeformat:
Få det vist i kildeformat - enten i dit redigeringsprogram eller i din browser (Explorer: Menu: Vis: Kilde). Marker og kopier hele kildematerialet.
I Outlook vælges i menuen Vis: Kilderedigering. Nu indsættes det før kopierede kildemateriale.

NB.: Under formater skal HTML være markeret.

(udarbejdet udfra Outlook Express, men det er nogenlunde samme fremgangsmåde)
Avatar billede andersm Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:52 #5
super tusind tak for hjælpen. Nu vil jeg til at lege ;-)
Avatar billede bernoulli Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:53 #6
Bemærk: Billederne skal enten henvise til et tilgængeligt sted på nettet, hvor de ligger - eller være vedhæftede mailen.

Jeg gætter på, at du ikke kan se billederne i eksempelvis Haburis mails uden at være på nettet den første gang, da disse ligger på en eller anden server et eller andet sted.
Avatar billede andersm Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:54 #7
jeps helt rigtigt, så er det points til dig bernoulli. Tak for hjælpen