Avatar billede dtn Nybegynder
17. oktober 2001 - 08:42 Der er 9 kommentarer

Fælles kalender i Exchange

hvad gør man typisk, når man skal dele sit kalender med hinanden?
Avatar billede tlaursen Nybegynder
17. oktober 2001 - 08:50 #1
Højreklik på kalender > Egenskaber > Tilladelser > Standard sættes til \"Korrekturlæser\".

Så kan andre se hvad du laver, men ikke rette i din kalender.

/Thorsten
Avatar billede kanyle Nybegynder
17. oktober 2001 - 09:03 #2
Højreklik på Calendar-Properties-Permissions

\"Default\" sættes til \"Author\", hvis dine kollegaer skal kunne tilføje aftaler i din kalender (hvilket jo er en af grundene til at have en delt kalender)
Avatar billede tlaursen Nybegynder
17. oktober 2001 - 09:13 #3
Kanyle>> Jeg er ikke helt enig i at andre skal have lov til at lave en aftale i din kalender.
For min egen arbejdsplads vedkommende har vi valgt at sætte standarden til \"Korrekturlæser\". Dette bevirker at en anden bruger kan se i vores kalender, men hvis vi skal bookes sker det ved hjælp af en mødeindkaldelse, som vi selv skal bekræfte. Dette har, for os, den fordel at vi ikke pludselig har en aftale i vores kalender som vi ikke selv har sagt OK til.

/Thorsten
Avatar billede demospasser Nybegynder
17. oktober 2001 - 09:15 #4
Der skal ligeledes angives på øverste niveau ( Outlook Idag )at mappen skal være synlig, ellers har man ikke mulighed for at tilføje kalenderen i sin mappeliste
Avatar billede kanyle Nybegynder
17. oktober 2001 - 09:21 #5
tlaursen>> Jeg vil give dig ret i at der ved møder bør anvendes mødeindkaldelse, men der kan hurtigt gå inflation i at anvende mødeindkaldelser til alt muligt. Hvis man bruger sin kalender \"ansvarligt\" letter det administrationen en del, har jeg erfaret. Men hver sin smag ;)
Avatar billede netbabe Nybegynder
17. oktober 2001 - 13:39 #6
Man kan også få lavet en delt kalender under Offentlige mapper, men det er noget din mailadministrator skal gøre.
Avatar billede dtn Nybegynder
25. oktober 2001 - 09:45 #7
Hvad skal de andre så gør for at se min kalenderen?
Avatar billede tlaursen Nybegynder
25. oktober 2001 - 09:52 #8
Gå til Filer > Åbn > Anden Brugers Mappe > Vælg bruger, sørg for at der i feltet neden under står kalender.
Så vil din kalender åbne i et nyt vindue.
Avatar billede dtn Nybegynder
20. juni 2002 - 14:35 #9
kan man herfra få et samlet vindue over alle andres kalender? F.eks. en direktør ønsker et samlet oversigt over hvad hans medarbejder laver!?