Avatar billede annkim Nybegynder
17. oktober 2001 - 08:14 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Modem, \"Porten kan ikke åbnes\"

Under \"Enhedshedshåndtering\" er modemet installeret, men når jeg prøver at bruge det, feks. via bankens pc service, siger den at modemet ikke er installeret, og hvis jeg går ind under \"Kontrolpanel\" og under \"Modem\" og prøver \"Diagnostisering\" siger den at \"Porten kunne ikke åbnes\" Og jeg har prøvet alt...tror jeg..Jeg håber der er en der kan hjælpe, for det er et jeg ikke kan undvære.......Hjæp...
Avatar billede annkim Nybegynder
17. oktober 2001 - 08:26 #1
Jeg glemte lige at sige, jeg har prøvet at sætte et andet Modem i, så kom den med evt. interrupt, men kunne stadigvæk ikke få forbindelse med det.
Avatar billede isl19960 Nybegynder
17. oktober 2001 - 08:39 #2
Bruger du modemmet til andet end PC-bank ?

Du har seføli prøvet at genstarte, ik\'? ;)
Avatar billede annkim Nybegynder
17. oktober 2001 - 08:44 #3
isl19960......nej jeg bruger det stort set ikke til andet......puha jo har prøvet at genstarte......en del gange.....
Avatar billede annkim Nybegynder
17. oktober 2001 - 08:48 #4
isl19960.....Problemet er vist startede, da jeg installeret et \"Ethernet Card\" via pci, og mit modem er også via pci, jeg har prøvet samtlige leddige pci porte, med Modemet, kan det være nødvendigt at formatere hardisken, og starte helt forfra.......???
Avatar billede isl19960 Nybegynder
17. oktober 2001 - 09:02 #5
Dengang jeg selv bruge modem havde jeg også de problemer nogen gange... det løste sig dog altid ved en genstart...

Hvis du ikke har installeret så mange programmer og er frisk på en geninstallation er det ikke dumt...

Hvilken windows bruger du ?
Du siger \'stort set ikke til andet\'.

Porten kan være optaget af f.eks. fax-programmer - telefonsvarer-programmer... sådan nogle har du ikke kørende vel ?
Avatar billede annkim Nybegynder
17. oktober 2001 - 09:06 #6
nej, jeg har kun til banken.....(og til en fræk linie...en gang imellem....*SS*...)
og jeg har ikke haft problemmer før, så hvis der ikke kan findes andre løsninger.....så sletter jeg det hele, det trænger den nok også til....*S*
Avatar billede annkim Nybegynder
17. oktober 2001 - 09:11 #7
nå ja....Windows 98 se.
Avatar billede isl19960 Nybegynder
17. oktober 2001 - 09:21 #8
Har du evt. andet end win98 ?

Prøv evt. lige at slette din com-port i enhedshåndteringen...
Den skulle komme ind automatisk ved næste genstart.
Avatar billede annkim Nybegynder
17. oktober 2001 - 09:25 #9
okay, det prøver jeg, kommer herind igen.....see you....
Avatar billede isl19960 Nybegynder
17. oktober 2001 - 09:33 #10
oki
Avatar billede annkim Nybegynder
17. oktober 2001 - 09:45 #11
Beklager, virkede ikke......tror jeg bider i det sure æble......haps.......det gør jeg så, ellers mange tak for hjælpen.....
Avatar billede annkim Nybegynder
17. oktober 2001 - 09:52 #12
Afsluttede..........tak for hjælpen.......
Avatar billede arlu Nybegynder
17. oktober 2001 - 10:02 #13
Det er en fejl der kommer når modem ikke er korrekt indstalleret.

Afindstaller, genstart og genindstaller modem.

Avatar billede isl19960 Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:03 #14
arlu -> det får du vist ikke noget ud af - han har snuppet alle point selv :)
Avatar billede annkim Nybegynder
17. oktober 2001 - 15:21 #15
arlu......jeg har prøvet at afinstalere og instalere flere gange, jeg lukkede spm. fordi jeg mente ikke det mere var relevant, da jeg nu har taget det ud.......elleres mange tak.....