Avatar billede totterfc Nybegynder
16. oktober 2001 - 22:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ah den finanslov...

Hvad forstås ved at en finanslov er;

1. Stabil
2. Bæredygtig
3. Effektiv

Det jeg skal bruge er fakta (evt. links).

Er der nogen derude?
Avatar billede bornholmerne Nybegynder
16. oktober 2001 - 22:17 #1
Hvad er det lige du mangler ?????
Kan du være lidt mere specifik ??
Avatar billede totterfc Nybegynder
16. oktober 2001 - 22:19 #2
Svarene på de spørgsmål...Jeg sidder med en engelsk bog og det er den rene ørkenvandring at finde fakta om \"hvad der forstås ved en stabil finanslov\" og de 2 andre spørgsmål.
Avatar billede totterfc Nybegynder
16. oktober 2001 - 22:36 #3
Sorry at det ikke er mere specifikt. Men det er de samme spørgsmål der er blevet stillet mig.
Jeg kender jo godt de simple svar, men jeg har intet fakta og ingen steder eller bøger at få dem fra. Jeg mangler desuden lidt mere fyld, da jeg helst skal få det til at fylde 2 sider!?
Avatar billede bornholmerne Nybegynder
16. oktober 2001 - 22:45 #4
Hmmm....
Prøv at grave i ordene og deres betydning i forhold til ordet finanslov på en logisk og teoretisk måde. ....
Avatar billede bornholmerne Nybegynder
16. oktober 2001 - 22:47 #5
En finanslov SKAL ABSOLUT være
stabil, bæredygtig og effektiv, det er vi enige om.
Men prøt at spørge dig selv. \"hvorffor?!?!?\"

:)
Avatar billede totterfc Nybegynder
16. oktober 2001 - 22:47 #6
Jo men jeg mangler stadig kilder og mere fyld.
Avatar billede bornholmerne Nybegynder
16. oktober 2001 - 22:50 #7
http://www.google.com/search?q=finansloven&hl=da&lr=
Her skulle der være rigeligt med materiale, til begrundelser på det område ... :)
Avatar billede totterfc Nybegynder
16. oktober 2001 - 22:55 #8
Ja ok. Jeg kan godt selv søge under ordet Finanslov...
Jeg mangler lærebogs fakta.
Jeg er godt træt af at den bog jeg har, ikke kommer ind på disse basis ting. Hvor finder jeg sådanne oplysninger på nettet?
Avatar billede meyersweb Nybegynder
17. oktober 2001 - 08:09 #9
Stabil = regeringen har ingen nye ideer, og i stedet for at sige dette bliver det at altså til stabil

bæredygtig= finansieringen er i orden, altså matcher statens udgifter statens indtægter, eller det er tæt der på.

effektiv= der afsættes penge ind af de områder der prioriteres højt for tiden, fx fik PET 100 mio ekstra pga af terror (at der så er andre områder, som mister disse penge taler vi ikke om)

Nu har jeg bl.a. læst nationaløkonomi (på handelshøjskolen), og er aldrig støt ind i netop disse begreber i finanspolitik. Dette skyldes naturligvis at begreberne er mundlort fra Pia Gjellerup og vennerne for at fedte stemmer ind.

Kort sagt du finder IKKE disse ord i en lærebog!
Avatar billede totterfc Nybegynder
21. oktober 2001 - 18:44 #10
Meyersweb og Bornholmerne, har i eventuelt nogle flere eksempler? Ligesom den med PET. For det er jo komplet umuligt at få det her til at fylde noget som helst...

Spørgsmålet bliver lukket imorgen så håber på hurtigt responds.

På forhånd tak for jeres indlæg.
Avatar billede totterfc Nybegynder
26. oktober 2001 - 17:02 #11
Ok opgaven er lavet. Meyersweb du får pointne selvom jeg ikke lige kunne bruge det til alverden desværre. Men 1000 tak begge to for jeres råd. Sorry for den lange vente tid (havde sgu glemt jer :)