Avatar billede jester Nybegynder
24. februar 2000 - 17:04 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

geforce crapper i menubarer/knapper mm i f.eks. explorer og wincommander!!???

jeg har et abit be6-II mb og et creative anihilator geforce-kort.. jeg kan ikke forstå at den crapper (laver fejl) i grafikken i menubarer (nogle gange i quake2) selv om jeg installerer de nyeste drivere både fra creativ.. men oxo fra nvidia!!! hvad kan det ellers være bort set fra et defekt geforce (hvilket jeg ikke tror det er for jeg kan logge ud.. derefter så logge ind igen og så kører den fint et stykke tid!!!!! ?)??????
Avatar billede i11uzion Nybegynder
26. februar 2000 - 23:17 #1
Du har ikke overclocket det vel???

For det kan sagtens lave masser af fejl i grafikken, hvis det kører ved for højt antal MHz..
Avatar billede brianlund Nybegynder
28. februar 2000 - 22:42 #2
Det kunne også være din skærm der er for høj opløsning..
Bare et forslag..
Brian
Avatar billede jester Nybegynder
08. marts 2000 - 20:05 #3
nej,jeg har ikke overclocket det!! jeg har ikke overclocket noget som helst!!endnu... ;)
er der virkeligt ikke nogle kloge mennesker som kender noget til det???
:´(
Avatar billede morteeni Nybegynder
09. marts 2000 - 12:29 #4
Det lyder mækeligt når det er de nyeste driver for jeg har prøvet det hvor det var forkerte driver og da jeg fik de rigtige virkede det!!!!!
Avatar billede zycho Nybegynder
10. marts 2000 - 08:34 #5
Jeg har det samme kort. Men i PRO udgaven. Min lavede også grafikfejl og kunne ikke køre høje opløsninger o.s.v.
Men efter jeg installerede Windows 2000 Prof. og hentede Nvidia driverne til windows 2000 kører det hele optimalt.
Prøv det. Jeg er næsten sten sikker på at det kommer til at virke !!!!
Avatar billede bech Nybegynder
12. marts 2000 - 02:15 #6
Jeg kender den der med menuknapperne og har en PRO udgave. Hvis man fjerner AGP support i f.eks. DirectX setup så virker det. Jeg syntes dog det er er en lidt underligt løsning, så hvis nogen kan give en forklaring hører jeg den meget gerne. Jeg har ikke prøvet det med spil ...
Rune
Avatar billede th Nybegynder
12. marts 2000 - 16:40 #7
Hvordan vil du gøre det bech, det er jo et AGP kort!!!!!!!
Avatar billede bech Nybegynder
12. marts 2000 - 23:51 #8
Ja det er fuldstændig rigtigt, jeg syntes derfor også at det var en anelse underligt. Jeg ved ikke nok om hardware til at forstå det i bund, men tilsyneladende er det en mulig løsning, som jeg fandt på denne adresse www.ukonline.co.uk/cristopher.hill/faq.html
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
13. marts 2000 - 18:06 #9
Opdater din AGP driver/miniport driver.

Hvilket chipsaet sidder der paa dit bundkort? Se paa Abits hjemmeside, om der er problemer med dit board og grafikkort.

Det er muligt at dit grafikkort er defekt...Maaske er det en RAM fejl, som foerst viser dig naar hukommelsen er varm.
Avatar billede bech Nybegynder
14. marts 2000 - 04:17 #10
OK det kunne jo være...
men jeg har netop konverteret til w2k og nu virker det perfekt - og sikke en forbedring !
men tak for forslagene
Avatar billede zycho Nybegynder
14. marts 2000 - 19:22 #11
~~~~Til : Bench.~~~~~~~~

Det var jo det jeg sagde. Der er mange ting som virker bedre i win2000. Det kræver bare at du har mange RAM hvis du også vil brænde, eller spille spil. Så skal du minimum have 128 RAM.

Message Delivered form //\\ZyChO//\\

Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
14. marts 2000 - 19:32 #12
Jamen så var det jo din AGP driver der skulle opdateres!!!
Avatar billede jester Nybegynder
14. marts 2000 - 20:21 #13
hmmm??? det kan da ikke passe at jeg skal ha win2K!!! en af mine venner har også et abit be6-II begge har samme nye bios, sblive, netkort, kører udma-66, geforce (hans er dog et asus) og det kører perfekt (oxo i min!!) er det min graffikkort der er defekt???
Avatar billede bech Nybegynder
14. marts 2000 - 22:22 #14
Nej det synes jeg jo heller ikke var helt logisk. SÅ efter at have tænkt lidt over de kloge ord fra "aaa_2500" så formaterede jeg C: og startede dermed helt forfra på inst. af win98 2nd edit. og så virkede det også her!. Jeg tror derfor det har været en opdatering af AGP porten som "aaa_2500" skriver. Du kunne jo prøve det sammme - ellers kig på det link jeg skriver lidt tidligere. Held og lykke.
RB