Avatar billede spox Nybegynder
16. oktober 2001 - 21:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

OWA med flere domæner på samme server.

Jeg sidder nu med en færdigt installeret Exchange Server med 3 velfungerende domæner installeret.
På det ene domæne har jeg fint adgang til OWA, på de to resterende har jeg ikke adgang.
Jeg har fint adgang til alle 3 via POP3.
Hvordan installerer jeg OWA, så jeg får adgang via alle 3 domæner?
Avatar billede codpiece Nybegynder
17. oktober 2001 - 19:10 #1
Jeg går ud fra at du bruger IE til at tilgå OWA.

Når du bliver spurgt om brugernavn på adressen http://server/exchange/ - har du så mulighed for at specificere domæne, dvs tre delter i stedet for to?

Hvis du kun bliver spurgt om brugernavn og password kan du tvinge OWA til at bruge et andet domæne ved at skrive domænenavn\\brugernavn i stedet for kun brugernavn.

Vi har haft lignende problemer på vores OWA, men mange af dem blev løst da vi gik over til IE 5.5 SP2.

// Codpiece
Avatar billede spox Nybegynder
17. oktober 2001 - 20:13 #2

Jep, jeg bruger IE 5.0, 5.5 og 6.0 til at få adgang til OWA.
Jeg har vidst ikke gjort mit spørgsmål klart nok...
Der er fin adgang til det ene domæne med OWA, ved at skrive www.domæne1.dk/exchange.
Under IIS manager er der til dette ene domænes hjemmeside indeholdt en række virtuelle mapper som refererer til exchange.
Hvis jeg skriver www.domæne2.dk/exchange kommer IE med en \"The page cannot be found\" fejlmeddelelse. Tydeligvis fordi de virtuelle drev mangler i dette domænes IIS opsætning.

Spørgsmålet er derfor hvordan får jeg de virtuelle drev til OWA installeret på de to sidste domæner?

Jeg har manuelt forsøgt at \"kopiere\" de manglende virtuelle mapper fra opsætningen på domæne1, men uden held...
Avatar billede codpiece Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:47 #3
ups - så er det vist et IIS problem. Der er jeg ret blank...

Prøv at spørge ovre i IIS-kategorien

// Codpiece
Avatar billede spox Nybegynder
23. oktober 2001 - 09:55 #4
Jeg har selv fundet løsningen på OWA problematikken... omend en anelse mere kompliceret end som så... Jeg takker for din medvirken codpiece!