Avatar billede mc.lucifer Praktikant
16. oktober 2001 - 21:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Potentionel wap side ????

Hejsa jeg ville gerne begynde at lege lidt med WAP men hvor skal jeg kigge uden at have nogen idee om hvordan det laves ??? og er der en der gider fortælle mig om der overhovedet er en grund til at lave en wap side til følgende side

www.fhc-montage.dk
Avatar billede egede Nybegynder
16. oktober 2001 - 21:18 #1
Nej, der er ingen grund til at lave en WAP-side ud af den (eller noget som helst andet!!). WAP har aldrig været noget, og bliver heller aldrig til noget, 3G tager nok snart over også....
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
16. oktober 2001 - 21:20 #2
andre der har andre indvendinger

MC
Avatar billede egede Nybegynder
16. oktober 2001 - 21:20 #3
Desuden er der ingen rigtige WAP-standarder, så du sikrer langt fra et ens syn på alle telefoner.
Så desværre ;-)
Avatar billede egede Nybegynder
16. oktober 2001 - 21:22 #4
Hvis du alligevel skal lave en WAP-side, så kig her: http://www.eksperten.dk/spm/69418
Avatar billede oleprds Nybegynder
16. oktober 2001 - 22:28 #5
Et godt sted at begynde er http://www.w3schools.com/wap/default.asp
Avatar billede www.net-ware.dk Nybegynder
28. oktober 2001 - 15:33 #6
Jeg har været inde og se jeres site. Det er min vurdering at det ikke har et formål at lave en WAP udgave af sitet.
Der imod kan det være en ide at lave et wap-site der er \"lukket\" hvor i kan bruge det til at styre informationer mellem eksempelvis montør-hold og lageret.
Måden du spørger på tyder på at du ikke har en konkret ide til brugen af en WAP site. Generelt skal der være et konkret formål med at anvende WAP ( informationer til personer der har deres mobil ved hånden ). Så er det relevant at anvende WAP idag og senere når telefonerne og teknologien har den relevante udbredelse da skifte til den relevante teknologi. Idag er WAP relevant for mobile brugere.
Ud over de steder der er anført er www.opasia.dk eksempel på hvordan man udveksler informationer via wap egentlig ok

lbl@net-ware.dk
Avatar billede decrypto Nybegynder
06. november 2001 - 20:28 #7
Drop det jeg har arbejdet med WAP (i sammenhæng med bluetooth) som afgangsprojekt under mit studie.
Det ikke særligt svært at sætte sig ind i wml (Wireless Markup Language), men tilgengæld er det meningsløst. WAP er dødt og spild af tid.

Brug hellere tid på XML. Hvis ikke, kan du finde info og udvk. værktøjer om WAP her: -> http://forum.nokia.com/main/1,6668,1_1,00.html (kræver at du melder dig til)
og her -> http://www.wapforum.org/

mvh,
decrypto