Avatar billede kurt Nybegynder
28. maj 1999 - 12:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Koble sig på både NT og Novell?

Vi har 2 netværk i huset. NT og Novell, som er helt adskilt, men en af PC''erne skal helst på begge netværk. Kan det lade sig gøre uden at sætte sikkerheden over styr?

Avatar billede alt-x Nybegynder
28. maj 1999 - 12:36 #1
Jeg ville sætte pc'en op med 2 adgangs navne, så den ene kører novell og den anden nt. Ellers hvis der er mulighed, så lade alle maskinerne køre novell. (det kører jo fint fra en nt-maskine)
Avatar billede bug Nybegynder
28. maj 1999 - 12:36 #2
Ja, med en klient til novell/nt domainer.

Se på:

http://www.novell.com/download/#Clients - Network

/BuG\
Avatar billede kurt Nybegynder
28. maj 1999 - 12:56 #3
Maskinen som skal på begge netværk er en win95. Jeg forestillede mig at det ville være mest sikkert med 2 netkort i maskinen, men det er måske ikke muligt eller nødvendigt.
Novell-delen er administration, og NT-delen er vores Intranet, som der skal skabes adgang til.

Kurt
Avatar billede alt-x Nybegynder
28. maj 1999 - 15:22 #4
Du kan sagtens have 2 netkort i maskinen. Det er bare en lidt besværlig løsning. Sikkerhed skulle være OK, så længe dit NT-netværk ikke giver adgang til din maskine.
Avatar billede kurt Nybegynder
31. maj 1999 - 08:50 #5
Kan man være logget på begge netværk samtidig?

Kurt
Avatar billede jbm Nybegynder
01. januar 2001 - 15:18 #6
Jeg arbejder i en It-afd, hvod vi har haft kørt med både novell og nt 4.0 på én gang. Du skal installere novell klienten, og den skal være sat til at være primær netværkslogin, der efter går du ind under egenskaber for klientprogram til Microsoft netværk, og sætter flueben i log på windows nt domæne, og skriv så navenet på dit domæne. så burde det virke hos dig..