Avatar billede znapper Nybegynder
16. oktober 2001 - 19:03 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

Floppy drev?

Jeg sidder med en maskine med NT 4.0 som skal langt væk, men jeg kan ik boote fra mit A: drev? Jeg har haft den skilt af og sat hans HDD over i min, men så kunne jeg ik starte den op? Nu er problemt så at når jeg sætter strøm-stikket i til floppy drevet kortslutter den og går ud og hvis jeg vender kabelerne lidt, lyser det konstant? Hvad har jeg dog gjort galt? Og hvordan kan man ellers slette NT 4.0?
Avatar billede znapper Nybegynder
16. oktober 2001 - 19:05 #1
Kan man ik´ bare sætte en stor magnet ovenover HDD, så må l..... da forsvinde,,, *lol*
Avatar billede tsocm Nybegynder
16. oktober 2001 - 19:05 #2
prøv at se om du har bøjet nogle ben enten i A: eller på bundkortet.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
16. oktober 2001 - 19:06 #3
har du vendt kablet rigtigt (hvis den lyser konstant, skal du vende det!)
Avatar billede znapper Nybegynder
16. oktober 2001 - 19:06 #4
I floppy drevet mangler der 1 ben og et par af dem blev vist lidt bøjet,,, Kan det have noget at sige?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. oktober 2001 - 19:06 #5
Boot på en Win98 CD rom, den er bootbar.

Problemet med harddiskene lyder til at være fordi du glemmer at sætte diskene som master-slave. men istedet for har to master diske på samme IDE kabel.
Avatar billede znapper Nybegynder
16. oktober 2001 - 19:07 #6
Men så kortslutter den?
Avatar billede znapper Nybegynder
16. oktober 2001 - 19:08 #7
Jeg har en Me Cd-rom, men jeg kan ik´ boote fra den? den skriver et eller andet med kan ik´ køres fra NT?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. oktober 2001 - 19:09 #8
Er det ikke underligt at PC\'er ikke kan klare sig uden et floppy drev når det nu er snart 2 år siden at Machintosh fjernede floppyen som standart!!!

Intel opfordre i den forbindelse pc producenter til at dræbe Floppyen, seriel- og parallel porten. Da disse 3 er håbløst forældede.

Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. oktober 2001 - 19:10 #9
har din kammerat ikke en NT cd-Rom
Avatar billede znapper Nybegynder
16. oktober 2001 - 19:11 #10
Nej desværre, den er fra et eller andet firma,,,
Avatar billede rkhdk Nybegynder
16. oktober 2001 - 19:11 #11
znapper => hvis har mulighed for at sætte den over i en anden maskine.. med W2K!

Så kan du sætte den som slave, og W2K kan godt læse NTFS partitioner.. så formater den derfra!!
Avatar billede tsocm Nybegynder
16. oktober 2001 - 19:11 #12
ligger lige et svar.
Avatar billede znapper Nybegynder
16. oktober 2001 - 19:12 #13
Og den skriver noget i startup med press Ctrl. A to enter scsi something??? Hvad er det?
Avatar billede znapper Nybegynder
16. oktober 2001 - 19:13 #14
Jeg sidder kun med min egen og det er Me den kører med og så linux bagved
Avatar billede znapper Nybegynder
16. oktober 2001 - 19:15 #15
Det er vist en scsi Hdd kan det have noget at sige?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
16. oktober 2001 - 19:21 #16
znapper => det kan siger MEGET.

hvis du booter SKAL du have SCSI driver for at kunne få fat i din HDD
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. oktober 2001 - 19:22 #17
Ja du kan ikke sætte en SCSI disk på en IDE maskine. Har du selv SCSI????

Hvad med at prøve at sætte dit floppy + floppy kabel over i den kammerats maskine. Læg mærke til hvordan kablerne vender inden du flytter drevet.

Det burde da virke! Med mindre der er en fejl på hans Motherboard.
Avatar billede znapper Nybegynder
16. oktober 2001 - 22:52 #18
Nej jeg har ik´ så en SCSI disk, er det en ældre HDD siden det er en SCSI eller hva?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
16. oktober 2001 - 22:54 #19
znapper => sikkert ikke.. der er MANGE der køre med SCSI idag!!

måske pga. det er en Gammel SERVER!
ca 90% af alle server køre med SCSI!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. april 2002 - 00:14 #20
Hvad med at lukke???