Avatar billede webshape Nybegynder
16. oktober 2001 - 18:53 Der er 7 kommentarer

Baggrundsbilled som link...???

Hej Eksperter...

Er det muligt at lave et baggrundsbilled i en tabel til et link...???

Hvordan ser sådan en kode ud (hvis det altså kan lade sig gøre?)

webshape.
Avatar billede tsocm Nybegynder
16. oktober 2001 - 18:54 #1
Avatar billede styler.dk Nybegynder
16. oktober 2001 - 19:17 #2
du kan da bare lave billedet så stort at man skulle tror det var baggrunds billedet..
Avatar billede callesen Praktikant
16. oktober 2001 - 21:54 #3
Nej, et baggrundsbillede kan ikke indeholde eller være et link; men -

Man kan lave en CSS-boks med baggrundsbilledet og et lille z-index og det med et <DIV> og lade det omslutte hele head-indholdet - dette DIV omslutter men med linket <A>. Resten af siden indhold gives et større z-index, hvis det skal indeholde andre link. Det giver dog andre ulemper. Vil du ha\' CSS-koderne eller er ideen nok.
Avatar billede olebole Juniormester
22. oktober 2001 - 23:38 #4
<ole>
Bred å at skulle over - når det bare er vand, man skal hente  :o)

<table onclick=\"location=\'din_side.html\'\">

/mvh
</bole>
Avatar billede callesen Praktikant
22. oktober 2001 - 23:50 #5
Hvorfor springer du altid over hvor åen er smallest - eller hvordan det nu er. ;-?
Med: <TABLE onclick=\"location=\'centrering.htm\'\" STYLE=\"cursor:hand\">
ligner det også et link.
Avatar billede olebole Juniormester
22. oktober 2001 - 23:57 #6
Hader våde sokker i våde sko - og har ikke tænkt mig at gå til bunds på dybt vand  ;o))

Mere realistisk prøver jeg at fokusere på det, der skal komme ud af krumspringene (her: at gå til en side, når der klikkes på en tabel) - og helt at glemme, hvad problemstilleren mener om, hvordan der skal springes og hvordan springene skal krumme  ;o)
/mvh
Avatar billede styler.dk Nybegynder
22. oktober 2001 - 23:58 #7
*LoooooooL*