Avatar billede funi Nybegynder
16. oktober 2001 - 14:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dns error i Windows 98

Hej !

Jeg har en Windows 98 box ..som laver dns error efter et stykke tid.... hvad sker der?

Den sidder på netværk med 2 andre Windows 2000 box´e .. til en Cisco 677 router ..som er sat til og være Dhcp server ...
Avatar billede fl Nybegynder
16. oktober 2001 - 14:19 #1
fejl i tcp/ip protokollen.

afinstallerer tcp/ip protokollen og geninstaler den.
det er et kendte problem med tcp/ip protokollen.
Avatar billede funi Nybegynder
16. oktober 2001 - 14:26 #2
Har jeg lige prøvet ... Den laver stadig det samme nummer ... der går lige et stykke tid ...og så ryger nettet ...

Men hvis går ned i \"Winipcfg\" og fornyer ip´en ..så virker det igen .... uhmm?
Avatar billede strych9 Praktikant
16. oktober 2001 - 16:42 #3
Der er et par ting du kan prøve.
For det første er det måske værd at geninstallere dit netkort?
Men ellers, næste gang du ryger af nettet med din win9x computer prøv at gå til dos og skriv ping 127.0.0.1 og lad os høre hvad der sker. :)
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. oktober 2001 - 16:58 #4
Hvad er fejlen du får?
Avatar billede lennon Nybegynder
21. november 2001 - 10:45 #5
Dit problem er at du har Windows 2000 maskiner i dit netværk...
Windows2000 er ikke altid lige arbejdsvillige når du køre med DHCP.. Afinstaller alle de Netværks protokoller du ikke har brug for på dine maskiner. Derefter fjerne alle unødvendige programmer eller netværkstyringer du har installeret på dine 2000 maskiner.Feks Iss og sådan nogle ting
Avatar billede strych9 Praktikant
11. februar 2004 - 13:18 #6
Kunne du lukke spørgsmålet?