Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
16. oktober 2001 - 13:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

idintificer bruger???

Jeg skal bruge en system-variabel der fortæller hvem brugeren er...

Dette kunne være en der indeholder WinNT brugernavnet eller måske den lokale IP addresse..
Det skal bruges til en intranet løsning hvor jeg vil idintificere brugeren uden han skal logge ind igen?!?
Avatar billede fl Nybegynder
16. oktober 2001 - 14:01 #1
$REMOTE_ADDR
giver dig ip\'en på den bruger der kigger på siden.

så hvis du har en slags DB hvor du har gemt oplysningerne så skulle den være fjong.
Avatar billede doeleman Nybegynder
16. oktober 2001 - 14:02 #2
Den lokale IP adresse kan findes i variablen $REMOTE_ADDR og kan udemærket bruges til at identificere brugeren. Jeg har selv brugt funktionen på et intranet.

Jeg tror ikke, du kan få fat i WinNT brugernavnet.
Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
16. oktober 2001 - 14:02 #3
Desværre nej for løsningen skal bruges på vores intranet... ved $REMOTE_ADDR / HOST retunere den vores eksterne IP og ikke den lokale
Avatar billede fl Nybegynder
16. oktober 2001 - 14:09 #4
kk
hm men hvorfor surfer i på eres intranet udefra ??
nå well i har vel jeres grunde...

lav en log på side.
og sæt en kage med deres unikke id streng.
giv kagen en udløbstid på tja et måned eller noget.
$udloebstid = ((time()) + (3600 * 31)); // et måned

setcookie
(\"login_kage\",$unikt_bruger_id,$udloebstid);

og så sådan her i toppen på hver side.
if(!isset($login_kage)) {header: $loginside; exit;}}