Avatar billede sukos Juniormester
16. oktober 2001 - 11:33 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Lokalnetværk

To maskiner og en switch.
Hvordan er det nu det sættes op?
Kører 98.

Kan godt pinge fra begge maskiner
Avatar billede $upport Nybegynder
16. oktober 2001 - 11:39 #1
DU SKAL SAETTE EN FAST IP pa begge computerne.... f.eks. 192.163.1.1 /// op til 192.163.1.254........
Avatar billede madizone Nybegynder
16. oktober 2001 - 11:39 #2
Vælg kontrolpanel på begge maskiner, sørg for at Netkort, Microsoft Netværk og TCP/IP er tilføjet.
Tilføj også \"Fil- og printerdeling\" hvis det skal deles.
I identifikation skal begge computere have et navn, men de skal sidde i samme arbejdsgruppe/workgroup.
Klik OK og genstart.
Avatar billede $upport Nybegynder
16. oktober 2001 - 11:40 #3
DE skal ha en ip hver... i den der hedder TCP/IP
Avatar billede $upport Nybegynder
16. oktober 2001 - 11:41 #4
begge computerne skal have et navn..... og en arbejds gruppe... okay.....
Avatar billede sukos Juniormester
16. oktober 2001 - 11:42 #5
De har fast ip, 192.168.0.1 og 192.168.0.2
Gateway 192.168.0.100
Avatar billede sukos Juniormester
16. oktober 2001 - 11:43 #6
De harhver deres navn og samme arbejdsgruppe.
Avatar billede madizone Nybegynder
16. oktober 2001 - 11:50 #7
Du kan roligt bruge automatisk IP.
Avatar billede rx Nybegynder
16. oktober 2001 - 12:01 #8
Du ska først installere driverne til netkortene.
så skulle ikonet Andre computere meget gerne være på dine computere.

Gå ind i egenskaber på andre computere
der skulle nu gerne være en TCP/IP protokol.
Tilføj desuden en IPX protokol hvis den ikke allerede er der. Husk du skal bruge windows-logon og vælge fil og udskriftdeling

Computerne skal være tilsluttet samme arbejdsgruppe, ip adresser er 192.168.100.1
med undermask 255.255.255.0. Ved den anden computer vælger du 192.168.100.2 som ip og samme undermask.

Avatar billede rx Nybegynder
16. oktober 2001 - 12:41 #9
lige en rettelse må give madizone fuldstændig ret der kører faktisk bedre hvis man vælger \"hent automatisk ip\" har lige afprøvet med og uden.

Avatar billede sukos Juniormester
24. oktober 2001 - 01:41 #10
Får det kun til at virke hvis jeg installerer NetBEUI?
Og ja, så kan jeg også godt bruge automatisk IP.
Avatar billede sukos Juniormester
27. oktober 2001 - 12:55 #11
Da jeg stillede spm\'et, brugte jeg kun TCP/IP og fildeling.
Og kunne hverken se den ene eller den anden.
Efter en del formatering/installering virker det nu, så jeg kan se maskinerne, men kan ikke altid komme ind, og hvis jeg kommer ind, så går det bare pisse langsomt.
Der var desværre ikke nogen af svarene der kunne bruges. Måske det er en hardwarefejl?
Avatar billede rx Nybegynder
27. oktober 2001 - 16:15 #12
Afinstallere dit netkort og installere det igen som jeg skrev så burde det altså virke :)
Avatar billede sukos Juniormester
27. oktober 2001 - 16:31 #13
Ja, det skulle man mene, men det gør det ikke!
Men har fundet en biosopsætning på den gamle maskine der hedder:
\"PCI-compliance 2.1\" og den var disabled! Og netkortet skal? bruge denne standard.