Avatar billede bernoulli Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nimda - BIOS??

Kan Nimda ændre i BIOS?
Avatar billede bernoulli Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:59 #1
Se i øvrigt:

http://www.eksperten.dk/spm/121396

(Problem: Efter Nimda virker computeren ikke - foreslået løsning: Sæt BIOS til default)
Avatar billede fcs Novice
16. oktober 2001 - 11:38 #2
Så vidt jeg har kunne læse mig frem til ændrer Nimda ikke i Bios. På http://www.antivirus.com/pc-cillin/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=PE_NIMDA.A-O og på http://www.antivirus.com/pc-cillin/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=PE_NIMDA.A-O&VSect=T står der intet om at Bios ændres (og hvis den gjorde det, så ville det stå herinde). Det kan dog tænkes at Nimda har lave en del ballade på din harddisk, så jeg vil foreslå dig at du kører en scandisk fra dos (boot op på en startdisk) - vælg den metode, hvor den også tester din harddisks fysiske overflade. Det er jo en gammel harddisk og måske har den fået Nimda \"galt i halsen\" ;-)
Avatar billede bernoulli Nybegynder
16. oktober 2001 - 12:45 #3
Ja, det var også ca. det, jeg havde læst i forvejen. Men mht. \"galt i halsen\": Lyder det ikke lidt vildt?

Hvad vil scandisc iøvrigt kunne gøre? Harddisken er jo \'ren\'.
Avatar billede fcs Novice
16. oktober 2001 - 12:48 #4
Scandisk vil kunne finde defekte sektorer på din harddisk og enten ordne dem eller markere dem så man ikke kan skrive til dem (og derved miste de data man forsøgte at skrive) - det var det jeg mente med \"galt i halsen\"
Avatar billede bernoulli Nybegynder
16. oktober 2001 - 18:50 #5
Scandisk fandt ingen problemer!

Alle sektorer var ok i overfladescanningen.
Avatar billede fcs Novice
17. oktober 2001 - 05:56 #6
Så kan jeg kun sige at jeg ikke tror at det er Nimda der har skylden (har du prøvet at scanne den nye installation????)
Avatar billede bernoulli Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:26 #7
Ja, den er vist helt gal.

Nå, men det er jo også bare noget gammelt skidt - og så alligevel...det irriterer mig sgu, når jeg ikke kan få det til at virke.

Måske kan man sende den til Afghanistan.
Avatar billede fcs Novice
17. oktober 2001 - 16:10 #8
Ja, måske kan  du sende den til Osama bin Laden, men så skal du lige huske at der skal være virus på den inden du sender den ;-) (Sorry, kunne ikke lade være)