Avatar billede bernoulli Nybegynder
16. oktober 2001 - 09:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Efter nimda...temmelig død!

Efter at være sluppet af med Nimda-virusen, virkede min computer ikke optimalt, da nogle mystiske filer var blevet slettet.

Jeg valgte derfor at starte forfra. Jeg formaterede harddisken og installerede win98. Da jeg derefter ville installere Office frøs computeren. Efter en del forsøg lykkedes det dog at få installeret Office, men i brug frøs computeren stadig, og der var ingen vej videre.

Jeg har forsøgt fra scratch endnu engang, jeg har prøvet at skifte RAM, slette bestående partitioner oprette ny, men computeren standser stadig på upassende tidspunkter; tit når windows netop er lukket op.

Det er en gammel maskine (P166, 48 MB RAM...), men den virkede fint med samme programmer inden virusangrebet.

Hvad kan jeg gøre??
Avatar billede NanoQ Nybegynder
16. oktober 2001 - 09:32 #1
Har du forsøgt med en Windows update fra www.microsoft.com?`

Det er såmen mit eneste bud..
Avatar billede bernoulli Nybegynder
16. oktober 2001 - 09:44 #2
Som sagt har maskinen virket med samme programmer på samme maskine. En update skulle ikke gøre noget.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
16. oktober 2001 - 09:47 #3
Har du prøvet at gå i bios og lave en default?
Avatar billede bernoulli Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:04 #4
Nej, det har jeg faktisk ikke...måske er det et forsøg værd.

Jeg mener i øvrigt at have hørt, at nimda skulle kunne ændre i bios, men jeg har ikke fået det bekræftet gennem det, jeg har læst om virusen.

Nu må vi se, når jeg engang kommer hjem.

Andre gode forslag?
Avatar billede nuna Nybegynder
16. oktober 2001 - 12:28 #5
Jeg har haft en server der var temmelig meget angrebet af nimda, jeg startede ikke forfra, men hentede en remover fra symantec.com. Den fjernede nimda\'en, men jeg har også samme problem den kører ret langsomt efter angrebet, så jeg er med på en \"lytter\"

nuna
Avatar billede fastwrite Nybegynder
16. oktober 2001 - 16:20 #6
Hvis du først prøver at ændre bios til default.

Eventuelt hente en opdatering af bios, så der ikke ligger noget mærkeligt kode.

Hvis du kan finde et batteri på dit motherboard, kan du prøve at pille det ud, og sætte det i igen, efter nogle minutter.

- du kan også prøve at røre skærmen med en blid hånd, og sig \"jeg ved du kan. Du er jo god nok\" :o)
Avatar billede bernoulli Nybegynder
17. oktober 2001 - 11:34 #7
Nej, heller ikke det virkede...sagen er nu arkiveret som en x-file!
Avatar billede bernoulli Nybegynder
18. oktober 2001 - 14:19 #8
ØV!