Avatar billede king_dollas Nybegynder
16. oktober 2001 - 09:25 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

ASUS A7V Rev. 1.02 og AMD TBIRD 1+

Jeg har lige købt mig et ASUS A7V Rev. 1.02 og end AMD TBIRD 1+ processor. Samt en 400 W strømforsyning. Nu har jeg prøvet KUN at sætte motherboardet, strømforsyningen, powerknap ledning og intet mere, men det virker ikke. Den grønne FAN på MB\'et lyser, men der sker intet når jeg trykke på min power knap. Er der noget jeg gør galt. Jeg har ladet alle jumpere stå som default (jumperFreeMode)... HVAD GØR JEG GALT...
Avatar billede berg Nybegynder
16. oktober 2001 - 09:28 #1
Har du sat strømmen rigtigt til bundkortet? En gang imellem skal der en speciel måde til.
Avatar billede king_dollas Nybegynder
16. oktober 2001 - 09:30 #2
Naaa, det kan kun sidde på een måde. Der er jo en styre tap. Men strømmen fejler jo ikke noget da den grønne LED (diode) lyder på MB\'et som den skal... Det vil bare ikke starte... Det er som om at jeg mangler et eller andet...
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
16. oktober 2001 - 09:36 #3
sidder din powerknap ledning rigtigt på ??
Avatar billede kludedukken Nybegynder
16. oktober 2001 - 09:38 #4
Du skal ved hjælp af manualen tilslutte de forskellige ledninger fra kabinettet til bundkortet.
Avatar billede king_dollas Nybegynder
16. oktober 2001 - 09:42 #5
Har jeg gjordt... Jeg har arbejdet med hardware i 7 år, så i behøver ikke skære det ud i pap... Men jeg har lige opdaget at i manualen skriver de at både SDram og Dram kan  bruges men på www.hardinfo.dk skriver de kun om Dram... Hvilke virker???
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
16. oktober 2001 - 09:43 #6
du kan skal bare stoppe alm. sd-ram (PC133) i den
Avatar billede kludedukken Nybegynder
16. oktober 2001 - 09:44 #7
OK - Kan godt se at det er unødvendigt så :o)

Hvilket bundkort er det præcist ?
Avatar billede king_dollas Nybegynder
16. oktober 2001 - 09:44 #8
Har jeg og så gjordt... 3 x 256 PC133
Avatar billede kludedukken Nybegynder
16. oktober 2001 - 09:46 #9
Hvis det bare er A7V så understøtter det ikke DDR-Ram men kun SD-Ram :  http://www.asus.com/products/Motherboard/socketa/a7v/index.html
Avatar billede king_dollas Nybegynder
16. oktober 2001 - 09:48 #10
Bundkort:

ASUS A7V
JumperFree (tm) PC133/VC133
200MHz FSB AGP Pro/4X
Socket A Motherboard

AMD Athlon (tm) / Duron (tm) Support
200MHz FSB
PC133 / VC133 DRAM
Suspend-to-RAM Support
Boot Virus Protection & PC-cillin
Hardware Monitoring
UltraDMA/100 Ready
Accelerated Graphics Port Pro(4X
Socket A CPU Support

VIA Apollo KT133 Chipset

REV: 1.02

Det er ALT det der står på manual forsiden...
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
16. oktober 2001 - 09:48 #11
har du årøvet at tænde psu\'en uden mobo tilsluttet
Avatar billede king_dollas Nybegynder
16. oktober 2001 - 09:50 #12
Undskyld, hvad siger du?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
16. oktober 2001 - 09:51 #13
har du prøvet at kortslutte din psu, så du kan se om den kan starte uden at bundkortet tilsluttet ?
Avatar billede king_dollas Nybegynder
16. oktober 2001 - 09:52 #14
Hvordan skulle den kunne gøre det???
Avatar billede kludedukken Nybegynder
16. oktober 2001 - 09:58 #15
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
16. oktober 2001 - 09:59 #16
hvis du sidder med atx-stikket i hånden og med låsen til højre, i venstre række ben kan du tælle op til det tredje ben og i højre række tæller du fra oven, og så ned til ben nr 4, hvis du kortslutter de to vil psu\'en tænde, hvis den virker
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:00 #17
jeps...den grønne + den grå
Avatar billede kludedukken Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:00 #18
Der er en udmærket skitse på det henviste link.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:01 #19
jeg har også lagt den til mine foretrukne :-)
Avatar billede king_dollas Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:03 #20
Før jeg prøver det vil jeg lige sige at der er spænding på de 2 ben i nævner... er dette korrekt`?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:03 #21
kun så du kan aktivere relæet i psu\'en så den starter
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:04 #22
den giver ikke stød...du kan bare kortslutte dem med en stålpasser eller lign.
Avatar billede king_dollas Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:09 #23
Jeg sku godt at det ikke giver stød... :), men det har jeg prøvet nu, og det virker fint...

Jeg har lige opdaget, at når jeg sætte det hele til, og jeg trykker på power knappen, giver blæseren et lille ryk...
Avatar billede king_dollas Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:12 #24
Er det ikke korrekt at den burde starte kun med: Motherboard, strøm, RAM, cPU, og power knap?
Avatar billede king_dollas Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:13 #25
Nu kom jeg til at give point til en alle anden... Det var ikke menningen... sorry... Men i må fortsat godt hjælpe mig...
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:15 #26
jo, det burde være nok
Avatar billede king_dollas Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:17 #27
så er det skuda også underligt at det ikke fungere... Men den giver jo et lille ryk...
Avatar billede king_dollas Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:18 #28
Jeg tænkte lige på... Har det noget med CPU blæseren af gøre... Det er jo en gammel en jeg bruger, da jeg ikke gider at købe en ny...
Avatar billede kludedukken Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:19 #29
king_dollas > opretter spørgsmål til dig når det var utilsigtet !
Avatar billede king_dollas Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:20 #30
det gør ikke noget... Bare jeg for noget hjælp til mit problem...
Avatar billede king_dollas Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:20 #31
Det mest triste er at den er en gave til min kone, og hvis jeg ikke for det til at virker, er det fanme svært at forklare hende, hvor vores penge bliver af... :)
Avatar billede kludedukken Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:23 #32
Hmm..Har du dobbeltjekket bundkortsindstillingerne ? - Nu hvor vi ved at PSU\'en virker.
Avatar billede king_dollas Nybegynder
16. oktober 2001 - 10:26 #33
Hvad skulle det være. DEt står i manualen at hvis man lader alle jumpere stå på off, så skulle det hele køre via bios, her tænker jeg CPU osv...